پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/خطیب جمعه قم، سپاه پاسداران را خار چشم مستکبران و تکفیری ها دانست و بر لزوم مقابله همه جانبه با مستکبران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به شایعه پراکنی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی در روزهای اخیر گفت: روزهای اخیر شاهد اتهامات و شایعه پراکنی های مختلفی علیه مسئولان و نهادهای خدمت گذار انقلاب اسلامی بوده ایم.

وی اتهام زنی را از گناهان بسیار بزرگ دانست و افزود: امام صادق(ع) فرمودند، وقتی کسی مومنی برادر خود را متهم می‎کند، ایمان در قلب او همانند نمک در آب ذوب می شود.

امام جمعه قم، پادزهر این رذیله اخلاقی را نقل نکردن شایعات دانست و گفت: شایعه افکنان این سخنان را بیان می کنند تا به نقل همگان برسد؛ انسان نباید هرچه شنید را برای دیگران نقل کند.

وی در ادامه به وظیفه قرآنی مومنان در شرایط تهمت و افترا اشاره کرد و افزود: خداوند در سوره نور وظیفه مومنان را نسبت به این افراد مشخص کرده و فرموده است که چرا هنگامی که تهمت را می شنوند گمان خیر نبردند؟ قرآن بر لزوم مقابله با تهمت زنان تاکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به ترور فیزیکی یاران ولایت و بزرگان نظام در اوایل انقلاب گفت: نقشه امروز دشمنان و کینه توزان و بدخواهان نظام و مردم آن است که نهادها و شخصیت‎های موجود خدمتگذار و حامی ولایت را با اتهامات واهی بی حیثیت کنند و سخنان رئیس جمهوری روانی آمریکا نیز در همین ارتباط است؛ آنها می‎خواهند سپاه غیرتمند ما را با تهمت و افترا با بدبینی مواجه کنند، همچنین می‎خواهند که شخصیت‎های ارزشمند و مقاوم در مقابل مفسدان و فتنه گران را با این ترفند متهم کنند.

امام جمعه قم، سپاه را خار چشم استکبار و گروههای تکفیری و استخوان در گلوی دشمنان اسلام دانست و گفت: دشمنان سعی می‎کنند با تروریستی خطاب کردن سپاه با آن مقابله کنند؛ به حمدالله در چند روز اخیر شاهد دفاع جانانه مسئولان نظام از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم.

وی تصریح کرد: ولی باید بدانیم که هدف نهایی از این اتهامات آسیب زدن به نظام اسلامی است، ولی ما به امر خداوند در قرآن و روایات که عاقبت طاغوت شکسته خورده و نور خدا متجلی خواهد شد ایمان داریم و باور داریم که این نظام به ظهور حضرت ولی عصر(عج) منتهی خواهد شد.

امام جمعه قم یادآورشد: تمام تلاش ما برای نابودی کافران و متجاوزان که انسان های مظلوم را به آوارگی و مرگ کشاندند است؛ نیروهای نظام ما با آمادگی کامل با زعامت فرماندهی کل قوا برای نابودی شما لحظه شماری میکنند.

وی با اشاره به تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در قم گفت: روز گذشته، بیستم مهرماه شهر مقدس قم میزبان 8 شهید گمنام در زمین و مشهور در ملکوت اعلی بود که سه تن از این شهدا در مدرسه علمیه معصومیه و مابقی در مناطق دیگر مدفون می شوند؛ وقتی انسان جان خود را با خدا معامله می کند این چنین محبوب و عزتمند شده و به مقامات عالی میرسد.

وی افزود: بیست و دوم مهرماه روز جهانی استاندارد است؛ استانداردکردن بر کالاها بر مبنای علم و فناوری است و در پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد؛ استاندارد هم به نفع مصرف کننده است و به تولید کنندگان کمک میکند.

امام جمعه قم یادآورشد: بیست وسوم مهرماه همزمان با سالروز شهادت شهید محراب آیتالله اشرفی اصفهانی است؛ امام(ره) از ایشان به عنوان کسی که دارای صفای نفس و آرامش روح و اطمینان قلب است یاد فرمودند.

وی گفت: در این روز، روز جهانی عصای سفید است؛ عصای سفید در دست روشندلان و پرچم استقلال روشندل است؛ روز نابینایان روز ترحم نیست، بلکه به رسمیت شناختن استقلال و حقوق نابینایان است؛ هدف از این نامگذاری آموختن تعامل با روشندلان است؛ روشندلان عزیز شهروندانی با حقوق برابر هستند که باید به سان دیگران از حقوق خود بهره مند شوند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زین العابدین(ع) گفت:  امام باقر)ع) از قول پدربزرگوراشان فرمودند که با 5 طبقه از مردم مصاحبت نکن که یکی از این افراد، فاسقان هستند که این افراد تو را به یک لقمه میفروشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآورشد: اولین فضای آموزشی کودکان، منزل است، ولی وقتی کودکان وارد مدرسه شدند، فضای آموزشی و تربیتی جدیدی برای آنها شکل می‎گیرد؛ بدیهی است که هماهنگی بین این دو فضا رشد و تربیت فرزندان را به دنبال دارد.

وی با اشاره به روز غذا گفت: ملت عزیز و سربلند ایران با امکانات طبیعی و استعدادهای خدادای خود نباید به خاطر تغذیه و تهیه مواد غذایی خود به دیگر کشورها نیازمند شوند؛ این مساله نیازمند تدبیر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha