جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران به اجرای طرح پررورش طلاب حافظ قرآن در مدارس علمیه مازندران اشاره کرد و با بیان این که این طرح چند سالی است که آغاز شده است، گفت: در راستای برنامه ریزی مناسب و هدفمند این طرح مدرسه قرآنی بیت النور در قائمشهر راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران، در نشستی با رابطان قرآن و عترت مدارس علمیه استان با اشاره به این که طرح گسترش فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه با جدیت در حال پیگیری است، گفت: به همین منظور رابطان قرآن و عترت در مدارس علمیه استان فعال هستند.

وی به اجرای طرح پرورش طلاب حافظ قرآن در مدارس علمیه مازندران اشاره کرد و با بیان این که این طرح چند سالی است که آغاز شده است، گفت: در راستای برنامه ریزی مناسب و هدفمند این طرح مدرسه قرآنی بیت النور در قائمشهر راه اندازی شده است.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز حوزه علمیه مازندران در برنامه های قرآنی جزء استان های موفق کشور است، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد فعالیت های قرآنی در همه مدارس استان به صورت هدفمند و با برنامه ریزی مناسب پیگیری شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که توجه به مباحث قرآنی در کنار دیگر بخش های آموزشی حوزه یک فرصت بسیار مناسبی برای طلاب است، تصریح کرد: باید توجه داشت که انس گرفتن یک طلبه با مباحث قرآنی بستری را برای تقویت بنیه علمی آنها فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید براین که طلاب حوزه علمیه باید در نشر و گسترش مبانی قرآنی در جامعه پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای نشر معارف قرآنی در جامعه به خوبی فراهم شده است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که قرآن باید در همه اعماق جان طلاب نفوذ کند، ادامه داد:  متأسفانه امروز مباحث قرآنی آن طور که شایسته است در حوزه علمیه مورد توجه قرار نمی گیرد که باید از مهجوریت خارج شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عمل به مفاهیم الهی موجب سعادت و تعالی انسان خواهد شد، گفت: نباید بگذاریم از این گنج معنوی دشمنان اسلام استفاده کنند بلکه طلاب حوزه به عنوان پرچشم داران تبلیغ دین باید با فهم عمیق از مفاهیم قرآنی در ترویج آن در جامعه بکوشند

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه از همه ظرفیت ها برای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در مدارس علمیه استفاده خواهد کرد، بیان داشت: اگر این دیگر سازمان های فرهنگی حوزه علمیه را در گسترش مباحث قرآنی در مدارس علمیه و همچنین متن جامعه یاری دهند موفقیت در این عرصه دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که انس طلاب با کلام الهی زمینه ساز تقویت معنویت در آنها را فراهم می کند، بیان داشت: مأنوس شدن یک طلبه با مفاهیم روح بخش قرآنی موجب رشد و تقویت بنیه علمی او خواهد شد.

وی با بیان این که انس با مفاهیم تعالی بخش قرآنی ظرفیت علمی و معنویت طلاب را بسیار افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: با بررسی های به عمل آمده دریافتیم که طلابی که به حفظ قرآن اشتغال دارند از لحاظ علمی نیز در شرایط بسیار مطلوبی هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت انس طلاب با کلام الهی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اگر این مسأله مهم در حوزه های علمیه تقویت شود به حتم شاهد تقویت بعد معنوی و تهذیبی در طلاب خواهیم بود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد، افزود: همه تلاش ما تقویت انس طلاب با مفاهیم تعالی بخش الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha