شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​نخست وزیر کانادا مخالفتش با قانون ممنوعیت پوشیه را اعلام کرد

حوزه/ در پی انتقادات گسترده ملی در خصوص قانونم ممنوعیت پوشیه در مراکز دولتی، حمل و نقل و غیره در کانادا جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مخالفت خود را با تصویب این قانون اعلام کرده، با این حال حاضر نشد دولت استانی را به چالش بکشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، نخست وزیر کانادا قانون ممنوعیت پوشیه را در استان کبک کانادا محکوم کرده، با این حال به نظر نمی‌رسد دولت مرکزی کانادا قصد مداخله در امور استانی داشته باشد.

ترودو گفت: به عنوان یک دولت فدرال مرکزی، ما مسئولیت‌مان را جدی گرفته و با دقت قانون به تصویب رسیده را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

با این حال ترودو سخنی در خصوص به چالش کشیدن این قانون نزد. در پی انتقادات و مخالفت‌های گسترده نسبت به تصویب قانون ممنوعیت پوشیه در اماکن عمومی، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تصویب چنین قانونی را در استان کبک کانادا زیر سئوال برده و گفت: به عقیده من این ربطی به دولت ندارد که به زنان بگوید چه پوششی داشته باشند.

با این حال ناظران قانونی گفته‌اند انتظار می‌رود چندین گروه مخالف این قانون جدید آن را در دادگاه به چالش بکشند و این قانون را علیه قانون «منشور حقوق و آزادی‌های مدنی» در کبک و کشور کانادا معرفی کنند.

گفتنی است چهارشنبه دولت لیبرال کبک، پوشش چهره و پوشیه را برای کسانی که خدمات عمومی را در ادارات دولتی، شهرداری‌ها، هیات مدیره مدارس، خدمات بهداشت عمومی و حمل و نقل عمومی ارائه دریافت یا ارائه می‌دهند ممنوع ساخت.

این نخستین باری است که چنین قانونی  در آمریکای شمالی به تصویب می‌رسد.

این قانون انتقادات زیادی را در جامعه به وجودآورده و عده زیادی بر این باور هستند که هدف آن آسیب رساندن به زنان مسلمان جامعه کانادا می‌باشد. دیگر منتقدان ابراز نگرانی کرده‌اند که تصویب این قانون سبب شود زنان محجبه قادر به استفاد از امکانات بهداشتی درمانی یا تحصیل و سواد آموزی نباشند.

یکی از معترضان به قانون جدید طی تجمعی اعتراضی در ایستگاه اتوبوس گفت: این قانون مردم ویژه‌ای با فرهنگ خاصی یعنی مسلمانان را مورد حمله قرار داده و این عادلانه نیست. آن‌ها آزادی مسلمانان ساکن کانادا را مورد تهدید قرار داده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha