پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: اتفاقات اخیر چه در حادثه بنیتا، آتنا و یا حجت الاسلام بحری و حجت الاسلام سندگل، آنچه هدف ضاربان و قاتلین بوده است تضعیف امنیت و ایجاد ترس و ناامیدی در جامعه بود و باید با این پدیده زشت برخورد جدی شده و اگر نیاز به کار فرهنگی و اصلاح الگوهای اخلاقی و رفتاری است، نسبت به آن چاره اندیشی و برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به ضرب و شتم دو روحانی که منجر به شهادت یکی از آنان شد، اظهار داشت: این اتفاقات شاهدی دیگر بر مظلومیت، مردمی بودن و در صحنه بودن روحانیت می باشد. و این که برخی ادعا می کنند، روحانیت از مردم جدا هستند و با بدنه جامعه فاصله دارند، این حوادث نشان داد که روحانیت در سطح جامعه حضور دارد و با همان مشکلاتی که مردم با آن مواجه‌اند، روبرو هستند.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر نشان داد امنیت جامعه برای همه مردم مهم است و هر خطری که در جامعه وجود داشته باشد، فرقی بین مردم و روحانیت نیست، زیرا روحانیت هم از همین مردم اند. از این رو مدیریت حوزه علمیه تهران از مسئولین قضائی و حافظان امنیت انتظار دارد، در مثل چنین مسائلی با جدیت و دقت هر چه تمام ورود نموده و با عوامل تهدید کننده‌ی امنیت جامعه برخورد نمایند.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که تعرض به روحانیت، با هدف تضعیف اعتقادات دینی مردم است، افزود: فضای جامعه باید به گونه ای باشد که همه مردم در آن احساس امنیت کنند و روحانیون که جزئی از مردم و بلکه خادم آنان می باشند، نقش مهمی در ایجاد امنیت اجتماعی دارند، زیرا روحانیت به عنوان متولی دین مردم، حافظ منافع و حقوق مردم نیز می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که حمله وحشیانه ارازل و اوباش به دو روحانی تهرانی مصداق محاربه است، تصریح کرد: از مسئولین قضائی انتظار می رود با عاملین حمله ناجوانمردانه به این دو روحانی برخورد جدی شود و احکام آن ها در ملأعام به اجرا گذاشته شود تا مرهمی بر نگرانی مردم، حوزه های علمیه و خانواده های این عزیران باشد.

وی با بیان این که امنیت جامعه خط قرمز روحانیت و نظام اسلامی است، عنوان داشت: عواملی که باعث می شود امنیت جامعه مخدوش شده یا به حداقل برسد، باید شناسایی و نسبت به اصلاح آن اقدام نمود. زیرا اتفاقات اخیر چه در حادثه بنیتا، آتنا و یا حجت الاسلام بحری و حجت الاسلام سندگل، آنچه هدف ضاربان و قاتلین بوده است تضعیف امنیت و ایجاد ترس و ناامیدی در جامعه بود و باید با این پدیده زشت برخورد جدی شده و اگر نیاز به کار فرهنگی و اصلاح الگوهای اخلاقی و رفتاری است، نسبت به آن چاره اندیشی و برنامه ریزی شود.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به شهادت حجت الاسلام بحری گفت: چه ایشان و چه آن دختران معصوم، همگی جزو همین مردم هستند و افکار عمومی جامعه از وقوع چنین اتفاقاتی نگران و معترض اند. و ما انتظار داریم در کوتاه ترین زمان عوامل تهدید کننده جامعه شناسایی و رفع شوند.

وی با اشاره به برنامه های دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد یاس و ناامنی در جامعه، اظهار داشت: این گونه اتفاقات خللی در انسجام، مقاومت و همبستگی مردم در برابر توطئه های شوم دشمنان ایجاد نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از مردم و نظام اسلامی حضور دارد، گفت: این که برخی عنوان می کنند وقوع این وقایع به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی است، ادعای نادرستی است.

وی افزود: در قضیه آتنا و یا این دو روحانی بزرگوار، ضاربان از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بودند و آنان به دلیل انحرافات اخلاقی و رفتاری مرتکب این عمل شده اند و همگی دارای سوء سابقه و محکومیت قضایی بودند؛ گرچه مشکلات اقتصادی واقعیت انکار ناپذیر جامعه است و مسئولین کشور برای رفع این معضلات باید مجاهدانه تلاش کنند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha