پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​مسلمانان لنکشایر غذای مدارس را بایکوت کردند

حوزه/ در پی تصویب قانونی که بر اساس آن استفاده از گوشت ذبح اسلامی در مدارس منطقه لنکشایر انگلستان ممنوع شده است، مسلمانان این منطقه غذای مدارس را بایکوت کردند و از این پس دانش آموزان غذای مدرسه را نمی‌خورند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از metro، در پی تصویب قانون ممنوعیت استفاده از گوشت ذبح اسلامی در مدارس منطقه لنکشایر انگلستان، مسلمانان این منطقه، غذای مدارس را بایکوت کردند.

در پی ممنوعیت استفاده از گوشت ذبح اسلامی در مدارس لنکشایر، هزاران خانواده مسلمان غذای مدارس را بایکوت کردند و فرزندان‌شان از این پس در مدرسه غذا نخواهند خورد. جف درایور رهبر راست‌های افراطی در شورای شهر لنکشایر این قانون را ارائه داده بود که نمایندگان مسلمان علیه تصویب آن مبارزه می‌کردند.

درحالی که ازهر علی و محمد اقبال دو نماینده مسلمان در این شورا تلاش کردند که مانع تصویب این قانون شوند، اما نمایندگان راست افراطی از غایب بودن 15 نماینده استفاده کرده و با آرای 41 به 24 این قانون را به تصویب رساندند.

ازهر علی با انتقاد از تصویب این قانون گفت: اینکار حق انتخاب مدارس و دانش آموزان را از آن‌ها می‌گیرد.

عبدالقریشی، رئیس شورای مساجد لنکشایر، ماه گذشته اعلام کرده بود که در صورت استفاده از گوشت غیرذبح  اسلامی در مدارس، مسلمانان خوراک غذاخوری مدارس را بایکوت خواهند کرد.

در این راستا هزاران دانش آموز مسلمان در مدارس منطقه‌ای در 45 مدرسه در مناطقع برنجلی، پاندل، هیدبرن، روزلند و 5 مدرس در بلکبرن در دارون که وعده‌های غذای حاوی گوشت آن‌ها در پی این قانون تحت تاثیر قرار گرفته از این پس غذای مدارس را بایکوت کرده و خودشان غذا به همراه می‌آورند. از ماه دسامبر به بعد با لغو قراردادها با کشتارگاه‌ها، مدارس این منطقه با 12 هزار دانش آموز از گوشت حلال برای پخت غذاهای گوشتی استفاده نخواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha