جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ جلسه شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

حوزه/ دومين جلسه شوراي سياست‌گذاري کنگره بين‌المللي نقش شيعه در پيدايش و گسترش علوم اسلامي، با حضور آيت‌الله‌ العظمي مکارم شيرازي و شخصيت‌هاي علمي، در ساختمان دارالولايه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این جلسه که با حضور آيت الله اعرافي، آيت الله مقتدايي، دکتر ولايتي، آيات و حجج اسلام  و المسلمین تسخيري،اراکي، صادقي رشاد، جمشيدي، زماني، اختري، ملکي، مختاري، مهدي مکارم، دکتر واعظي، دکتر معارف، دکتر مؤدب، حميد مکارم و نمايندگان صدا و سيما تشکيل شد، حضرت آيت الله مکارم شيرازي بیانات مبسوطی ارائه کردند.

ایشان در بخشی از بیانات خود، درباره برخی از آثار ارزنده گذاري‌کنگره بين المللي نقش شيعه در پيدايش و گسترش علوم اسلامي، گفت: آشنایی شيعيان، با تأثير شيعه در علوم؛ جبران مظلوميت شيعه و اینکه غير مسلمانان که متمايل به معنويت هستند، شيعه را در اين راه (پيشرفت علمي) پيشگام‌تر می‌یابند و اين کنگره موجب تمايل آنها به شيعه مي‌شود از جمله برکات این کنفرانس است.

در ابتدای نشست، حجت الاسلام و المسلمین  رضايي اصفهاني، دبیر کنگره بين المللي نقش شيعه در پيدايش و گسترش علوم اسلامي گزارشي از فعاليت يک‌ساله کنگره را در پنج بخش ارائه کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) افزود: « مرحله اجرایی»، «اقدامات»، « برون دادها»، « فعالیت های فرعی » از جمله بخش های متعدد فعالیت های این کنگره بین المللی می باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha