جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قطبی

حجت الاسلام قطبی گفت: کلید دروازه های تمدن اسلامی مقاومت، شهادت، شهامت و فداکاری است و باید این کلید را از دوران کودکی به دست دانش آموزان داد چرا که شاکله انسان از کودکی شکل می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری اردوهای آموزشی فرهنگی آشنایی با اسوه های ایثار و شهادت (فرمانده دلها) اظهار کرد: در منظومه حیات بشری یکسری سرمایه‌هایی برای انسان می ماند که بخشی تحت عنوان آثار تاریخی و برخی دیگر تحت عنوان میراث ناملموس تعریف می‌شود.

وی بیان کرد: در این میان سرمایه‌ای حقیقی وجود دارد که در تاریخ می ماند و برای نسل‌های بعدی ارزشمند است، این قبیل سرمایه‌ها حیات بخش نسل بعدی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: این چنین سرمایه‌هایی که حیات بخش است و نسل آینده را می سازد همچون شهادت و شهید است، شهید حکومتش بر دل ها است که مصداق بارز آن جذبه سید الشهدا است.

وی افزود: مرز گفتمانی با مرزهای جغرافیایی متفاوت است و محدودیتی در این امر نیست، محبوبیت سیدالشهدا از آن دست‌ها است، فرمانده دلها و حاکم دلها زمانی رخ می‌دهد که قدرت معنوی شهید والا شده و در قلب‌ها نفوذ می‌کند و اثرگذار می‌شود.

حجت الاسلام قطبی عنوان کرد: تربیت انسان‌ها ازهمان ابتدای تولد رخ می‌دهد، حال اگر بخواهیم مفهوم شهید و بلند بودن روح را به او آموزش بدهیم باید آموزش متناسب با شرایط سن او انجام گیرد تا در رفتار او نمود کند.

وی ابراز کرد: یکی از روش‌هایی که مرسوم است آموزش مفاهیم معنوی و از جنس نرم برای گروه سنی کودک و نونهال است که از حواس او استفاده می‌شود، لذا از جامعه مبلغین خواستیم که در این عرصه ورود کنند تا مفاهیمی چون توحید، خدا، ایثار و شهادت را با روش های نوین به نسل نوجوان آموزش بدهند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از گروهای تبلیغی ذیل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تحت عنوان گروه شهید عزیز اللهی که خود از شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس بوده است در این زمینه ورود کرده و مجری اجرای اردوی آموزشی تربیتی فرمانده دلها به صورت اقدامی ابتکاری دراصفهان شده است.

وی افزود: در حال حاضر 40 گروه نوین تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند که یکی از این گروه‌ها آموزش برشی از تاریخ ما که دوران دفاع مقدس را شامل می‌شود را تمرکز بر شهید حسین خرازی برای دانش آموزان ابتدایی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام قطبی تأکید کرد: این گروه تبلیغی با روش نوینی که دارد و یک نحوه روایت گری آموزش‌هایی خاص را به دانش آموزان در محیط گلستان شهدا و فضای معنوی می‌دهند.

قطبی یادآور شد: کلید دروازه های تمدن اسلامی مقاومت، شهادت، شهامت و فداکاری است و باید این کلید را از دوران کودکی به دست دانش آموزان داد، چرا که شاکله انسان از کودکی شکل می‌گیرد.

وی اذعان کرد: فرمانده دلها متنی از درس دانش آموزان دوره چهارم ابتدایی است که اصفهان در اقدامی ابتکاری این درس را به صورت عملی در یک محیط معنوی چون گلستان شهدا همراه با روایت گری روحانیون و برنامه خاص فرهنگی اجرا می‌کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha