جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: زائر امام‌حسین(علیه‌السلام) زائر پروردگار است؛ چراکه امام حسین(علیه‌السلام) ثارالله هستند، کربلا نقش بسیار مهمی در استمرارایمان دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز با توجه به آغاز ایام پیاده روی اربعین حسینی در جمع طلاب اظهار کرد: برای کربلا ثواب‌ها و حسنه‌های فراوانی گفته‌اند، مثلا بیان شده کربلا مکان بسیار مهمی برای تقویت ایمان است؛ کربلا محل استجابت دعاست؛ کربلا سبب آمرزش انسان است؛ کربلا سبب سلامتی بدن و توسعه رزق و اینکه کربلا همّ‌وغمّ را از دل انسان زائل می‌کند.

وی بیان کرد: براساس روایتی می‌فرمایند، زائر امام‌حسین(علیه‌السلام) زائر پروردگار است؛ چراکه امام حسین(علیه‌السلام) ثارالله هستند.

امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: امیرالمومنین(علیه‌السلام) در سفری به شام، از کربلا رد می‌شدند، آنجا نمازشان را اقامه کردند و بعد از نماز یک مُشت تربت برداشتند و بوئیدند و فرمودند: «وَاهاً لَكِ يَا تُرْبَةُ لَيُحْشَرَنَّ مِنْكِ قَوْمٌ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ بِغَيْرِحِسَابٍ»؛ یعنی ای تربت، [در قیامت] از تو قومی محشور می‌شوند که بدون حسابرسی خداوند وارد بهشت می‌شوند.

وی بیان کرد: در روایت آمده است، افرادی که می‌توانند به کربلا بروند؛ اما کوتاهی می‌کنند، اگر اهل بهشت باشند، از همۀ بهشتیان رتبه‌شان پایین‌تر است، ما اصطلاحاً می‌گوییم: دربان بهشت می‌شوند.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: این همه تأکید به رفتن برای زیارت امام حسین(ع) برای این نیست که انسان خود را به آب‌وآتش بزند و مدیون دیگران بکند تا برود؛ منظور اهمیت‌ دادن است، این برای افرادی است که می‌توانند بروند؛ اما اهمیت نمی‌دهند، می‌گویند: برای چه به کربلا برویم!؟

وی افزود: این افراد چون در دنیا کربلا نرفته‌اند، ایمانشان از بقیه ضعیف‌تر است؛ اما متوجه نیستند، اگر کربلا می‌رفتند، ایمانشان قوی‌تر می‌شد و چه‌بسا در این راه جانفشانی هم می‌کردند.

استاد حوزه تصریح کرد:  کربلا نقش بسیار مهمی در استمرارایمان دارد، خیلی خوب است تازه‌مسلمان‌ها برای استمرار ایمانشان کربلا بروند، دیگران هم همین‌طورگرچه چنین کنند اثر زیاد دارد‌.

وی در تشریح توصیه هایی در قالب توشه زائر خدا خاطرنشان کرد: در ابتدا تصمیم بگیرید دیگر گناه  نکنید، توبه کنید ، آن هم توبه ای نصوح، همراه توبه، غسل  توبه  هم بکنید، اگر نماز و روزه ای  بر ذمه تان هست، شروع کنید به قضا کردن، خداحافظی کنید و حلالیت طلبید و با آنان که دلخوری از شما دارند  توسیه حساب کنید.

وی ادامه داد: دل خود را پیش از سفر از کینه مومنان پاک کنید، در دلتان  کینه ای باقی  نگذارید، کینه مومن نمی گذارد پروزا کنید و از زیارت ها و مکان ها و زمان های خوب، درست استفاده کنید.

آیت الله مهدوی بیان کرد: پاک ترین مالتان را صرف زیارت کنید،خصوصا مراقب باشید از مالی نباشد که به آن خمس یا حق کسی تعلق گرفه باشد، همچنین در این راه پیاده روی اربعین با عالمی همراه شوید و سعی کنید از همسفرهایتان  عالمی باشد و از محضر او استفاده کنید، در پیاده روی اربعین سخنان دنیایی نگویید و مزاح نکنید که مزاح دل را می میراند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha