شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گردهمایی هجرت کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: سخنرانی های برخی مانند سخنرانی های زمان قاجار است که ابن تیمیه و... چه گفته اند. در حالی که نیاز ها و شبهات امروز جامعه ما چیز دیگری است. حتی در امروز جامعه ما نیز انگیزه درونی برخی افراد با یکدیگر، زمین تا آسمان تفاوت می‌کنند. لذا باید متوجه نیاز مخاطب باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، گردهمایی روحانیون طرح هجرت استان کرمانشاه با حضور حجت الاسلام نبوی معاونت تبلیغ حوزه کشور و حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در بیان اهمیت تبلیغ اظهار داشت: در روایات آمده اگر یک نفر را از گمراهی نجات دهیم گویی تمام مردم جهان را نجات داده ایم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه کشور با اشاره به رشد ابزار های ارتباطی و رسیدن شبهات گوناگون به مردم روستا ها عنوان داشت: چون شهرها جاذبه دارند طبیعتاً مبلغین به سمت کار فرهنگی و تبلیغی در شهر کشیده می شود لذا باید جذابیت را برای مناطق محروم مانند روستاهای ایجاد نماییم. در عین حال از ابزار های نوین بهره مند شویم.

وی افزود: زمانی در فضای مجازی بین برخی مد شده بود که در قالب پیام هایی اعلام کنند مسیحی شده اند. لذا اعضای گروه تبلیغی فعال ما در فضای مجازی با فعالیت در این حوزه و طرح سوال ها و ارائه مستندات این تب را شبکه های اجتماعی فرو نشاندند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید بر اینکه باید با استفاده از ابزارهای جدید به تبلیغات پردازیم، سؤال کرد: چقدر به نسبت تغییر متغیر ها، روش های تبلیغی خودمان را تغییر می دهیم؟

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه کشور گفت: در زمان مبارزات علیه شاه به هر مناسبت شعارها را تغییر می دادند و شعار هایی جدید را با نوآوری بسیار بالا می ساختند و به کار می بردند. اما امروز بعد از 40 سال عمر انقلاب انقلاب اسلامی، شعار «مرگ بر آمریکا» بدون نو آوری به کار می رود. در حالی که می توان شعار های جدیدی با همان محتوا تولید شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از واژگانی که امروز به صورت متداول در عرصه های فرهنگی و تبلیغی به کار می رود، توسط مقام معظم رهبری تولید و به ادبیات جامعه ما تزریق شده اند. لذا ما نیز باید نو آوری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که هر مبلغ باید نوآوری‌ها و فعالیت‌های تبلیغی یکسال آینده اش را ترسیم کند، عنوان داشت: بدانیم که اگر تبلیغ پارسال و امسالمان یکی باشد کلاهمان پس معرکه است.

وی اضافه کرد: سخنرانی های برخی مانند سخنرانی های زمان قاجار است که ابن تیمیه و... چه گفته اند. در حالی که نیاز ها و شبهات امروز جامعه ما چیز دیگری است. حتی در امروزِ جامعه ما نیز انگیزه درونی برخی افراد با یکدیگر، زمین تا آسمان تفاوت می‌کنند. لذا باید متوجه نیاز مخاطب باشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه کشور در پایان ضمن بیان این روایات که اگر در زمان غیبت علماء نبودند هیچ کس نمی ماند مگر اینکه از دین خارج می‌شد، اظهار داشت: باید قدر طلبگی و اوفیق تبلیغمان را بدانیم. برخی می‌گویند در زندگی طلبگی شرایط ذیغ و دشوار است. اما بدانید بیرون از زندگی طلبگی نیز وضع همه چندان خوب نیست.

همچنین در این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی عنوان نمود: زادگاه و پایگاه تبلیغ حوزه علمیه بوده است. و بحمدالله به تدریج در حال بازگشت به زادگاه اصلی خود است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان این که حقیقتاً در برخی از زمینه ها بدون حضور مبلغین طرح هجرت دچار مشکل می‌شویم، گفت: متقابلاً این عزیزان نیز می توانند از فضای حوزه بهره مند شوند و یک تعامل و بهره ‌گیری دوسویه وجود داشته باشد.

وی افزود: حضور این بزرگواران می تواند سایر طلاب را به سمت امور تبلیغی سوق دهد. برای مثال در شهرستان‌هایی که طلاب آن با مبلغین طرح هجرت ارتباط دارند وضعیت بهتری را در عرصه تبلیغ شاهدیم.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی در ادامه با اشاره به اینکه مناطق اولویت دار آسیب‌پذیر ما روستاها نیستند، ابراز داشت: هجمه فرهنگی همیشه از بالا به پایین بوده است و حالت سیل را دارد. همان گونه که سیل هیچ گاه از پایین به بالا اتفاق نیافتاده، هجمه فرهنگی نیز از روستا به شهر یا از شهر کوچک به صورت شهر بزرگ اتفاق نیفتاده بلکه همیشه از بالا بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اضافه کرد: برخی از آسیب‌هایی را که در شهرها با آن ها مواجهیم، قطعاً در روستاها نداریم.

وی در پایان گفت: مناطقی را در شهر کرمانشاه داریم ده ها هزار نفر جمعیت در هر یک از آنها ساکن هستند یعنی برابر بلکه بیشتر از مجموع اکثر روستا های این شهرستان جمعیت دارند. و بنده نیز در برخی از مناطق رفته و بررسی کرده ام که حتی یک مرکز دینی و تبلیغی در آن ها وجود ندارد. لذا خواهشمندیم توجه بیشتری به مناطق اینچنینی صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha