شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محیی الدین مشعل

حوزه/ دادگاه آل خلیفه در بحرین حجت الاسلام سید محیی الدین مشعل، پژوهشگر اسلامی را به اتهام سخنرانی های دینی به یک سال زندان محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاه آل خلیفه در بحرین حجت الاسلام سید محیی الدین مشعل پژوهشگر اسلامی را به اتهام سخنرانی های دینی به یک سال محکوم کرد.

سید مشعل در کویت مشغول به امر تبلیغات دینی بوده که به هنگام بازگشت از آنجا در پل بین بحرین و عربستان توسط مقامات آل خلیفه بازداشت شد.

مسئولان امنیتی هنگام بازداشت این روحانی تهمت هایی را به وی نسبت داده و به رسول اکرم (ص) توهین کرده اند.

علاوه بر این از هفته گذشته، دادگاه های آل خلیفه صدور احکام علیه شهروندان و فعالان را افزایش داده و جلسات محاکمه مختلفی را در دادگاه نظامی و مدنی تشکیل داده است.

همچنین تعدادی از شخصیت ها از جمله شیخ علی سلمان مورد بازجویی قرار گرفتند و حملاتی به خانه های مردم در نقاط مختلف کشور شده و بازداشت ها ادامه دارد.

حجت الاسلام سید محیی‌الدین مشعل هیچ فعالیت سیاسی مخالفانه نداشته و تنها یک سخنرانی است که در موضوعات دینی و قرآنی مؤلفاتی دارد.

سید مشعل در ژانویه 2010 میلادی قبل از اینکه کارش را در دادگاه شرعی جعفری و ادای قسم شروع کند از دستگاه قضاء آل خلیفه استعفا داد. وی این کار را بعد از توصیه هایی که از علما مبنی بر عدم ورود در خط این رژیم، دریافت کرده بود، انجام داد.

بر این اساس ناظران می‌گویند که رژیم آل خلیفه با این کار در صدد انتقام جویی از این روحانی شیعه است.

فعالان بازداشت مشعل و محکومیت وی را در راستای تعرض به ساکنان اصلی بحرین که شیعه هستند، دانستند و این مسئله را تعدادی از گزارش های حقوقی بین المللی و همچنین گزارش وزارت خارجه آمریکا تأیید می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha