پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ ماهر مزهر

حوزه/ شیخ ماهر مزهر گفت: با وجود اینکه ممکن است برخی حاکمان عربی و اسلامی مسئله اصلی آنها فلسطین نباشد، اما مسئله و دغدغه اصلی ملت های مسلمان همچنان فلسطین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ماهر شفیق مزهر مسئول روابط خارجی تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حاضر در  اجلاس بین المللی علمای مقاومت، به بیان اهمیت این اجلاس و بررسی پیام مقام معظم رهبری به شیخ ماهر حمود پرداخت. متن گفت‌وگو بدین شرح است.

 

ارزیابی شما از برپایی اجلاس بین المللی علمای مقاومت در بیروت چیست؟

تردیدی نیست که این اجلاس در زمانی برگزار شد که بخشی از حاکمان و حکومت های کشورهای عربی و اسلامی، فلسطین را از صدر اولویت های خود خارج ساخته و از آن غافل شده اند و این کنفرانس برگزار شد تا بار دیگر تمام توجهات امت اسلام را به فلسطین بازگرداند، زیرا فلسطین مسئله اصلی امت اسلام است و باید چنین باشد و نباید مسئله ای باشد که ما به خاطر آن باهم درگیر شویم و به روی هم سلاح بکشیم، بلکه سلاح های همه ما باید به سوی دشمن صهیونیستی نشانه برود؛ دشمنی که سرزمین فلسطین را غصب کرده است و امروز خوشبختانه نخبگان و علمای بیش از 60 کشور در این اجلاس جمع شده اند تا تاکید کنند با وجود اینکه ممکن است برخی حاکمان عربی و اسلامی مسئله اصلی آنها فلسطین نباشد، اما مسئله و دغدغه اصلی ملت های مسلمان همچنان فلسطین است.

 

شاهد حضور علما و نخبگان از کشورهای مختلف در این اجلاس هستیم. این تنوع حضور چه معنایی می تواند داشته باشد؟

در این اجلاس از بیش از 250 شخصیت علمایی و نخبه از حدود 60 کشور جهان دعوت به عمل آمده است و اکنون شاهد حضور بیش از 240 عالم و نخبه از این کشورها در اجلاس هستیم و این نشان می دهد دغدغه این شخصیت ها و ملت های آنها همچنان مسئله فلسطین است.

 

در پیام رهبر ایران حضرت آیت الله خامنه ای به این اجلاس و خطاب به شیخ ماهر حمود، ایشان به اشکال متنوع مبارزه با اسرائیل اشاره کردند، ارزیابی شما از این فرمایش چیست؟

به نظر من این پیام دو مضمون داشت که اولین آنها شخصی و متعلق به شخص شیخ ماهر حمود است؛ چراکه ایشان خود را وقف قدس و فلسطین کرده است و پیام مقام معظم رهبری تاییدی بود بر این شخصیت اسلامی تا همه با محوریت این شخصیت بزرگ به مسئله قدس و فلسطین بپردازند.

این پیام علاوه بر این به تمام حاکمان کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد که مسئله ای اساسی و مهم که نباید از آن غافل شویم، مسئله فلسطین است که نقشی حیاتی در زندگی ملت های مسلمان دارد و دغدغه اصلی جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری پس از سرنگونی شاه، پایین آوردن پرچم اسرائیل و بالا بردن پرچم فلسطین بود و این نشان می دهد مسئله فلسطین مسئله اصلی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha