شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر حسن علی خاطر رئیس مرکز بین المللی القدس

حوزه/ دکتر حسن علی خاطر گفت: به دلیل ترویج تفکرات جریان وهابیت در میان مسلمانان فلسطینی، هیچ نیازی به دشمنی و توطئه اسرائیلی نیست، بلکه به دست خود مسلمانان، مسجدالاقصی رو به فراموشی کامل است.

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه به دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در بیروت، دکتر حسن علی خاطر رئیس مرکز بین المللی "القدس" که از فلسطین اشغالی در همایش بین المللی اتحادیه علمای مقاومت شرکت کرده است در دومین روز از این اجلاس گفت: علمای مسلمان، مسجدالاقصی را از سیطره تفکرات وهابی رها کنند.

وی خاطرنشان کرد به علت تفکرات وهابی که در فلسطین تبلیغ و منتشر می شود، مسجدالاقصی از رونق قبلی افتاده است؛ چراکه مسلمانان گمان می کنند زیارت مسجدالاقصی شرک و کفر است و فقط برای نماز و آن هم غالبا برای ادای نماز جمعه به مسجدالاقصی می آیند و از این رو می توان گفت نسبت به گذشته، قدس شهر اشباح شده است و چون رفت و آمدی نیست، مغازه های اطراف مسجدالاقصی هم انگیزه ای برای فعالیت ندارند.

رئیس مرکز بین المللی القدس ادامه داد: علمای جهان اسلام موظفند برای احیای مسجدالاقصی به مبارزه با تفکرات وهابی بپردازند؛ چراکه اطراف مسجدالاقصی در قدس قدیم از نشاط و زندگی افتاده است و ساختمان های اطراف مسجدالاقصی از مسلمانان خالی شده و به دست برخی تشکل های یهودی افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل ترویج تفکرات جریان وهابیت در میان مسلمانان فلسطینی، هیچ نیازی به دشمنی و توطئه اسرائیلی نیست، بلکه به دست خود مسلمانان، مسجدالاقصی رو به فراموشی کامل است و علمای جهان اسلام باید به داد مفهوم زیارت برسند و ذهنیت ها را اصلاح کنند و مسجدالاقصی را از غربیت و انزوا خارج کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha