چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابراهیمی

حوزه/ معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: رهبر انقلاب فرمودند دانشجویان و جوانان در نماز جمعه ها مطالبات خود را بیان کنند، برخی گفتند این کار موجب اختلاف می شود، اما بعد از ۶ ماه ارائه گزارش به رهبر انقلاب، ایشان فرمودند که مگر قرار است همیشه در نماز جمعه تعریف و تمجید گفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، ستاد نماز جمعه تبریز و انتصابات جدید دفتر امام جمعه تبریز، ابراز داشت: در صحنه ماندن مردم از برکات نظام اسلامی است که باید آن را تحکیم بخشید و تقویت کرد، باید برای حفظ بیشتر مردم در صحنه، ارزش های اسلامی و انقلابی را مستحکم تر کنیم.

وی تاکید کرد: امروز رشد فکری مردم و فهم و درک آن ها قابل مقایسه با قبل نیست و اگر می بینیم جوانان این نظام برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) هجوم آورده اند به دلیل وجود علمدارانی همچون شهید تهرانی و حجت هایی مانند شهید حجحی است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه عنوان کرد: یکی از سیاست های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور این بود اگر درخواستی از سوی مردم برای برپایی نماز جمعه صورت گرفت سریعا امام جمعه برای آن شهر تعیین شود.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: اقامه نماز جمعه در شهرها پشت و پناه مردم انقلابی است، اگر ما بتوانیم مردم را دلگرم کنیم که بدانند نهادی پشت و پناه آن هاست، شاهد تداوم حضور آن ها در صحنه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: نهاد نماز جمعه روی شاخصه انقلابی گری ائمه جمعه تاکید دارد، البته انتظاری نیز جز این نمی رود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی ابراز داشت: چه ظرفیتی در کشور برای مقابله با سیل بنیان کن ارزش های اعتقادی و انقلابی وجود دارد، یک یهودی سرمایه دار با ۹۰ شبکه ماهواره ای و بیش از سه هزار شبکه فضای مجازی برای مقابله با انقلاب اسلامی اعلام علنی کرده است.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نقش ائمه جمعه در شهرها اظهار داشت: امام جمعه، بهترین فرد برای راهبرد پیشرفت مسایل فرهنگی در شهرها است نهاد نماز جمعه باید بازوی تقویت نهاد فرهنگی شهر برای مدیران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ۹۰۰ امام جمعه در کشور داریم که ۵۷ درصد این افراد، بین ۴۰ تا ۵۲ سال دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: امروز به شدت نیازمند این هستیم که آمار سنی شرکت کنندگان در نمازهای جمعه کاهش پیدا کند.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به اینکه تعامل هر چه بیشتر با دستگاه ها و مسئولین یکی از سیاست های ستاد نماز جمعه است، تصریح کرد: اما برخی مدیران در برخی شهرها، بقای خود را در اختلاف جریان ها می بینند که فکر بسیار اشتباهی است، باید ظرفیت اتحاد ملی را بالا برد و گسترده تر کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: مردم از شخصیت روحانی و امام جمعه مطالبه می کنند و چون نهاد نماز جمعه زیر نظر مقام معظم رهبری است مردم انتظار بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند دانشجویان و جوانان در نماز جمعه ها مطالبات خود را بیان کنند، برخی گفتند این کار موجب اختلاف می شود، اما بعد از ۶ ماه ارائه گزارش به رهبر انقلاب، ایشان فرمودند که مگر قرار است همیشه در نهاد نماز جمعه تعریف و تمجید گفته شود.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همچنین بر ضرورت عملیاتی تر کردن شعار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و ابراز داشت: اگر رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند یکی از نهادهایی که نزدیک ترین جایگاه را در عمل کردن به این شعار دارد نهاد نماز جمعه است.

حجت الاسلام ابراهیمی  در پایان گفت: میدان کار ستاد نماز جمعه کشور دو برابر توسعه پیدا کرده اما ساختار تشکیلات و میزان نیروی انسانی دفر مرکزی، تغییری نکرده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha