جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت مؤسسه طریقت تیجانیه در غنا

حوزه/ برای چهل‌ودومین سال متوالی، مراسم بزرگداشت شیخ احمد تیجانی، بنیانگذار طریقه تیجانیه، از سوی پیروان این طریقه در شهر پرانگ واقع در شمال غنا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، برای چهل‌ودومین سال متوالی، مراسم بزرگداشت شیخ احمد تیجانی، بنیانگذار طریقه تیجانیه، از سوی پیروان این طریقه در شهر پرانگ واقع در شمال غنا برگزار شد.

در اين مراسم كه در روزهاي دوازدهم تا سیزدهم آبان برگزار شد، شیخ ابوالفیض عبداللهی احمد مایکانو جلو، رهبر طريقه تيجانيه در غنا، سیدی علی شریف علی ابن عربی التیجانی، خلیفه و جانشین شیخ احمد تیجانی از الجزایر، نمایندگان ريیس جمهور غنا و معاون وی، برخی وزرای کابینه دولت غنا، سران دینی و سیاسی اين كشور از جمله رئیس کمیته حج غنا و پیروان این طریقت از غنا و دیگر کشورهای همسایه، و نيز محمدحسن ایپکچی، رایزن فرهنگی ايران در غنا حضور داشتند.

رایزن فرهنگی كشورمان در جريان برگزاري اين مراسم با شیخ ابوالفیض عبداللهی احمد مایکانو، رهبر فعلی طریقه تیجانیه غنا ديدار كرد.

رهبر تیجانیه غنا در اين ديدار ضمن تقدیر از مسئولان ایرانی سفر خود به کشورمان و حضور در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در دو سال پیش را به یاد ماندنی خواند.

رایزن فرهنگی ايران همچنين در مدت حضور خود در شهر پرانگ، علاوه بر ديدار و گفت‌وگو با شیخ جلو، در مراسم نماز جمعه و مراسم ویژه ذکر در عصر جمعه و نیز نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد متعلق به رهبر تیجانیه حضور یافت.

ايپكچي همچنین همراه با شیخ جلو و نيز مقامات سياسي، ديني و فرهنگي حاضر در اين مراسم، از مقبره شیخ عبدالله مایکانو، رهبر پیشین تیجانیه غنا ديدن كرد و به مقام وي اداي احترام كرد.

ايپكچي رایزن فرهنگی در ادامه شركت در اين مراسم با شیخ سیدی شریف علی ابن عربی التیجانی، جانشین شیخ احمد تیجانی، بنیانگذار طريقه تیجانیه نيز دیدار كرد. در این ديدار که با حضور شیخ متوکل ادریس، امام تیجانیه در آکرا (پايتخت غنا) همراه بود، خلیفه تیجانیه ضمن ابراز محبت و علاقمندی به حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع)، اظهار امیدواری كرد تا از جمهوري اسلامي ايران بازديد كند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha