جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید عباس صالحی-وزیر ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز بی تردید فعالان عرصه رسانه های دیجیتال طلایه داران و خط نگه دار جبهه فرهنگ و انسانیت هستند و فضای سایبری در حوزه دانش دیجیتال، جهان سومی را خلق کرده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سید عباس صالحی، در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال که پیش از ظهر امروز شنبه 20 آبان، در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، رسانه های دیجیتال را بعنوان یک اتفاق در زندگی جدید برشمرد و گفت: هر نوع نگرشی در این زمینه مواجهه ما را با این اتفاق متفاوت می کند. اولین نگرش این است که ما رسانه های دیجیتال را در سطح فناوری تازه و موثر ببینیم و نگرش دوم این است که از رسانه های دیجیتال به عنوان یک انقلاب اجتماعی یا انقلاب صنعتی تعبیر کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد رسانه های دیجتال از این دو سطح فراتر هستند و نمی توان این اتفاق را فقط در قالب یک فناوری تازه دید؛ اتفاقی که در فضای سایبری پدید آمده آغاز خلق یک انسان و جهان تازه و جدید است.

وی همچنین به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای سایبری اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فضای اجتماعی یک فضای رو به رشد غیر قابل توقف است و هرچه نگاه میکنی این موضوع یک اول بلاآخر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون ما شاهد یک اول بلاآخر هستیم، ابرازداشت: امروزه زیست بوم انسانی و جهان بشری در حال تغییر است .

به گفته وی، اگر تا دیروز انسان با یک کتاب و یک کاغذ و یا کتابخانه سرو کار داشت باید گفت امروز در فضای رسانه های دیجیتال با یک فضای فرا زمانی و فرا مکانی روبرو هستیم و این فرهنگ از تعلق زمان و مکان خارج شده است.

صالحی همچنین بیان داشت: در چنین شرایطی باید گفت که جهان و انسان تازه ای آغاز و متولد شده است و اکنون در جهان و ایران شاهد مهاجرت فرهنگی هستیم که این امر در سطح خرده فرهنگ ها و حتی کلان فرهنگ ها نیست بلکه می توان آن را در سطح ابر فرهنگ ها و زیست بوم های فرهنگی جای داد.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: زمانی که از شبکه های اجتماعی سخن می گوییم به این معنا است که در حال ایجاد هویت های جمعی اجتماعی و تازه و نیز خلق فردیت های تازه ای هستیم.

وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی درخصوص بازی ها در فضای سایبری نیز بیان داشت: در بازی ها، بازیگر و بازی ساز در حال کشف مدام خود در جهان است، باید گفت با هر بازی ما جهان و خودی تاره را می سازیم و کشف می کنیم .

صالحی در پایان فعالان فضای مجازی را طلایه داران و پیش قراول خط مقدم جبهه فرهنگ و انسانیت عنوان و خاطرنشان کرد: امید است برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال برای مسوولان عرصه فرهنگ و فعالان در این حوزه شرایط جدیدی را ایجاد کند تا فرصت های این حوزه رابیش از پیش دریابند.

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 الی 26 آبان در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha