پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​دانشگاه کمبریج نشست حامیان فلسطین را سانسور کرد

حوزه/ به گفته فعالان فلسطینی در دانشگاه کمبریج انگلستان، مقامات این دانشگاه به دلیل فشار لابی صهیونیستی، مانع از برگزاری نشست حامیان بایکوت و تحریم اسرائیل شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از الجزیره، دانشگاه کمبریج در انگلستان به دلیل سانسور کردن نشست فلسطینی حامیان «بایکوت، تحریم و عدم سرمایه گذاری اسرائیل» به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

دانشگاه کمبریج متهم شده که اعضای این جنبش را را تهدید کرده و با ممانعت در آزادی بیان مانع از برگزاری نشست این گروه در محوطه دانشگاه شده است.

درحالی که به نظر می‌رسد اعضای جنبش به انتخاب خودشان نشست را برگزار نکرده‌اند، اما برگزارکنندگان می‌گویند که مقامات دانشگاه آن‌ها را وادار به این کار کرده‌اند.

فعالان فلسطینی معتقدند که این عمل دانشگاه کمبریج، به شدت فضا را برای انتقاد از رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های سرتاسر انگلستان محدود خواهد ساخت.

اد مکنلی دانشجوی کمبریج که برای برگزاری این نشست فعالیت داشته در این باره به خبرنگاران گفت: دانشگاه بی‌شک حق آزادی بیان دانشجویان را نقض کرده است. آن‌ها در این رابطه یک دانشگاهی فلسطینی محترم و شایسته را که به عنوان رئیس نشست انتخاب شده بود از این مقام برداشتند با این بهانه که وی در موضوع اسرائیل و فلسطین بی‌طرف نیست.

کمبریج تحت فشار لابی صهیونیستی قرار دارد

وی در ادامه افزود: این به وضوح نشان می‌دهد که مقامات دانشگاه کمبریج این کار را تحت فشار لابی صهیونیستی در انگلستان انجام داده‌اند و این عمل چیزی جز حمله آشکار و برهنه علیه آزادی بیان و به ویژه آزادی دانشگاهیان نیست.

صدها تن از دانشجویان و دانشگاهیان با امضای نامه سرگشاده‌ای، حذف این فعال فلسطینی به عنوان ریاست جلسه را محکوم کرده بودند.

فعالان فلسطینی در دانشگاه کمبریج تنها دانشجویانی نیستند که به دلیل حمایت از جنبش مقاومت فلسطین تحت سانسور قرار می‌گیرند. در سال گذشته گزارش‌هایی حاکی از حوادث مشابه در دانشگاه‌های سرتاسر انگلستان از جمله دانشگاه منچستر و دانشگاه مرکزی لنکشایر وجود داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha