پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد عباس زیدی، رئیس حوزه علمیه مشارع العلوم

حوزه/ وابسته فرهنگی كشورمان از حوزه علمیه جامعه علویه مشارع العلوم حیدرآباد ديدار و با رئیس اين حوزه و امام جمعه شیعیان حیدرآباد، دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند پاكستان، ضمن بازدید از حوزه علمیه جامعه علویه مشارع العلوم حیدرآباد (اولین حوزه علمیه ایالت سند)، با حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد عباس‌ زیدی، رئیس حوزه علمیه و حجت‌الاسلام و المسلمین سید حیدر عباس زیدی، امام جمعه شیعیان حیدرآباد، دیدار و گفت‌وگو كرد.

عبداله‌پور در این دیدار با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در جامعه، اظهار كرد: روحانیت، نقش رهبری مردم را به عهده داشته و از عناصر مهم، تأثیرگذار و تولیدکننده فرهنگ جامعه هستند.

وي همچنین گفت: علمای دین با تحمل رنج‌ها و مشقت‌ها در طول عمر پربرکت خود، باورها و فرهنگ‌های دینی را در قالب کتاب‌ها و سخنرانی‌های خود در دل مردم جای داده و در حفظ و ترویج دین مبین اسلام و مذهب تشیع کوشیده و نقش مهمی در حفظ و نشر این دستاوردها داشته‌اند.

در ادامه این دیدار سید محمد عباس زیدی، رئیس حوزه علمیه مشارع العلوم اظهار كرد: حوزه علمیه مشارع العلوم به کوشش پدر بزرگوارمان مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ثمر حسن زیدی معروف به «سیدالعلما» در سال 1956 میلادی در منطقه قدمگاه شهر حیدرآباد تأسیس شد و بسیاری از علمای بزرگ حال حاضر پاکستان از شاگردان آن مرحوم بوده‌اند.

وي افزود: حوزه علمیه مشارع العلوم در شکل‌گیری و گسترش اسلام محمدی(ص) و تبیین اسلام راستین در ایالت سند و پاکستان و پرورش مبلغان دینی نقش بسزایی داشته است.

سید حیدر عباس زیدی، امام جمعه شیعیان شهر حیدرآباد هم در این دیدار گفت: جد بزرگوارمان همچنين مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را در سال 1955 در شهر حیدرآباد بنا كرد كه امروزه میعادگاه شیعیان برای اقامه نماز جمعه، راهپیمایی و گردهمایی‌های سیاسی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha