جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: روحتان را با گریه بر سیدالشهدا(ع) زنده نگه دارید و سعی کنید این ظرافت روحی را کسب و حفظ کنید که بزرگان خیلی سعی می کردند این حالت را برای خود حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب، بیان کرد: روح انسان مرتب به تغذیه نیاز دارد و این تغذیه با ارتباط و گریه خالصانه بر امام حسین(ع) تامین می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: روحتان را با گریه برای آن حضرت  زنده نگه دارید، سعی کنید این ظرافت روحی را کسب و حفظ کنید که بزرگان خیلی سعی می کردند این حالت را برای خود حفظ کنند.

وی ادامه داد: توصیه می کنم در طول شبانه روز حتما یکبار با یاد امام حسین(ع) گریه کنید، البته اگر دوبار باشد صبح و عصر  که امام زمان(عج) ندبه می کنند، بهتر است، منتهی جلوی افراد نباشد تا حساس شوند، خودتان جوانب امر را بسنجید.

استاد حوزه عنوان کرد: خدای سبحان برای اینکه حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) را به مقام امامت برساند، با «کلماتی» ایشان را آزمایش کرد، آن حضرت نیز با پیشه‌کردن صبر، از این امتحان‌ها پیروز و سربلند بیرون آمدند و در نهایت، خداوند سبحان ایشان را به مقام امامت برگزید. «وَ إِذِ ابتَلی إِبراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً»؛ و [یاد کن] وقتی را که خداوند ابراهیم را به کلماتی بیازمود، او همه را به صورت کامل انجام داد؛ پروردگار گفت: «همانا من تو را برای مردم، امام و پیشوا قرار دادم.»(بقره، ۱۲۴)

آیت الله  مهدوی ابراز کرد: از حضرت امام جعفرصادق(علیه‌السلام) درباره‌ی معنای «کلمات» در آیه‌ شریفه ۱۲۴ سوره بقره سؤال کردند، حضرت فرمودند: آن کلمات همان کلماتی است که حضرت آدم از پروردگارش آموخت و سپس توبه کرد.

وی توضیح داد: حضرت آدم عرضه داشت: «ای پروردگار من، به حق محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین، از تو می‌خواهم به‌سوی من بازگردی.» خداوند نیز توبه‌پ ایشان را قبول کرد و به درستی که خداوند بسیار توبه‌پذیر و مهربان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر حضرت ابراهیم«علیه‌السلام» در برابر ابتلا صبر نمی‌کردند، به مقام امامت نمی‌رسیدند، ما نیز می‌توانیم با در پیش گرفتن صبر و استقامت به درجاتی دست یابیم، حتی ممکن است به مقامی رفیع، مانند محشور شدن با اهلبیت«علیهم‌السلام»، نائل شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha