جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیزنی لند در هنگ کنگ گواهینامه حلال گرفت

حوزه/ درحالی که بسیاری صاحبان تجارت در سرتاسر دنیا به دنبال دریافت گواهینامه حلال برای جذب گردشگران مسلمان هستند، پارک دیزنی لند در هنگ کنگ با ایجاد رستوران های حلال، نمازخانه و حجاب مخصوص موفق به دریافت این گواهینامه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، درحالی که سازمان‌ها و نهادهای تجاری در سرتاسر جهان به دنبال دریافت گواهینامه حلال برای جذب گردشگران مسلمان از سرتاسر جهان می‌باشند، پارک دیزنی لند در هنگ کنگ نیز از این قافله عقب نمانده و سرانجام موفق به دریافت گواهینامه حلال شد.

طبق آمارها و ارقام، 25% از گردشگران و بازدیدکنندگان در این پارک تفریحی تبعه خارجی هستند و در این میان درصد بالایی از این بازدیدکنندگان ملیت‌های مالزیایی و اندونزیایی داشته یا از خاورمیانه می‌آیند. در همین راستا نیز پارک تفریحی دیزنی لند در هنگ کنگ قصد دارد با ارائه تسهیلاتی اقدام به جذب بیشتر گردشگران مسلمان کند.

غذای حلال

به عنوان نمونه برخی از رستوران‌های داخل پارک از سوی صندوق امنای جامعه اسلامی هنگ کنگ گواهینامه حلال دریافت کرده‌اند و از این پس غذاهای حاوی گوشت ذبح حلال به مشتریان ارائه خواهند داد.

نمازخانه

به علاوه این پارک نمازخانه‌ای را نیز برای گردشگران مسلمان در نظر گرفته است. از آنجایی که پارک بسیار بزرگ بوده و خروج از آن برای اقامه نماز تقریبا غیرممکن می‌باشد، مسئولان پارک تسهیلات نمازخواندن را نیز برای گردشگران مسلمان در نظر گرفته‌اند و آن‌ها از این پس می‌توانند از نمازخانه پارک بهره‌مند شوند.

حجاب مخصوص

همچنین گفتنی است از در برخی از وسایل تفریحی پارک به شرکت کنندگان اجازه داشتن پوشش اسلامی داده نمی‌شد، به همین جهت نیز مسئولان پارک مجبور شده‌اند برای کسب گواهینامه حلال، حجاب مخصوصی را طراحی کنند تا گردشگران مسلمان بتوانند با پوشش اسلامی از وسایل تفریحی پارک استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha