پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بزرگ ترین مسجد الجزایر

حوزه/ مسجد بزرگ الجزایر که کلنگ آن در سال ۲۰۱۲ زده شده است، پس از بارها به تاخیر افتادن پروژه ساخت آن تا ۲۰۱۹ آماده بهره برداری می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، مسجد بزرگ الجزایر که در سال 2012 کلنگ آن زده شد و قرار بود تا سال 2016 به اتمام برسد، اکنون بنا به گفته وزیر مسکن و شهر سازی الجزایر که طی بازدیدی، روند کار ساخت و ساز این مسجد را مورد بررسی قرار داد، دست کم تا سال 2019  کار ساخت آن به طول خواهد انجامید.

این بازدید روز شنبه، 11 نوامبر با همراهی وزیران فرهنگ، وزیر امور دینی و وزیر گردشی صورت گرفت.

پروژه ساخت و ساز این مکان عبادی به مدت پنج سال به شرکت مهندسی ساخت و ساز چین CSCEC واگذار شده بود که در طی این مدت، باید بلندترین مناره‌های جهان را می ساختند، اما مراسم افتتاحیه، چندین بار به علت محدودیت‌های فنی به تعویق افتاد و این قرار داد لغو شد.

 این پروژه به حدی به طول انجامیده است که طی نقل برخی از خبرگزاری های الجزایر، فرش های این مسجد که در وزارت امورد دینی نگه داری می شد، به دلیل شکسته بودن برخی از تهویه ها، توسط موش ها خورده شده است.

ابوالوحید تمار وزیر مسکن با بیان این که : "کار دکوراسیون و ترئینات بسیار مهم است"، افزود مسجد بزرگ الجزایر باید یک شاهکار و محلی تاثیرگذار برای پایتخت و کل کشور باشد.

این مکان عبادت، که نزدیک به 120،000 عبادت کننده خواهد داشت، سومین مسجد بزرگ در جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی خواهد بود. ابوالوحید تمار بیان کرد که در حال حاضر یک چالش مالی در الجزایر وجود دارد، اما با این حال به تازگی دستورالعمل تأمین بودجه تقریبا 300 میلیون یورویی برای اتمام این مسجد صادر شده است.

بزرگ ترین مسجد الجزایر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha