جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد رضا برته

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین برته فراجناحی بودن را یکی از خط قرمزهای رسانه حوزه عنوان کرد و گفت: همه طیف‌های فکری اصیل حوزوی باید در رسانه سهم داشته باشند و هیچ طیف فکری نباید حذف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته، شب گذشته در نشست مسئولان رسانه حوزه با جمعی از مدیران مدارس علمیه استان قم، ارائه گزارشی از تحولات، رویکردها و مأموریت‌های ابلاغی رسانه حوزه و افزایش تعامل با مدارس علمیه را از جمله اهداف این نشست عنوان کرد.

سرپرست مدیریت رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه با اشاره به تغییرات ساختاری مجموعه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، گفت: در این تغییرات، مرکزی تحت عنوان مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه ایجاد شد، تا متکفل تنظیم ارتباطات، سیاست‌گذاری و سازمان‌دهی آنها در شئون ملی با نهادهای نظام و همین‌طور در عرصه بین‌المللی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین برته با بیان این که مدیریت رسانه و اطلاع‌رسانی یکی از مدیریت‌های ایجاد شده در این مجموعه است، افزود: مجموعه خبرگزاری حوزه و افق حوزه که دو عرصه رسانه‌های دیجیتال و مکتوب حوزه هستند تجمیع شدند و مقرر شد تمامی فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه در این مدیریت سازمان‌دهی شود.

وی با اشاره به این که طیف و اندیشه‌های مختلفی که در حوزه وجود دارد کار رسانه را سخت کرده، بیان کرد: فروتنانه از تلاش های بزرگ و مهمی که در ۱۵ سال گذشته در رسانه حوزه صورت گرفته تقدیر می کنیم، اما عرصه‌های رسانه ای آنقدر سریع و تحول بردار است که هر کاری بکنیم، باز هم عقب هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته به تحولات رسانه حوزه در رویکرد جدید اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید، رسانه حوزه علاوه بر اینکه منعکس کننده رویدادها و دستاوردهای حوزوی است، از جانب طلاب جوان و بدنه حوزه‌های علمیه مطالبه‌گر از تصمیم گیران نیز هست.

وی تصریح کرد: رسانه حوزه نقش طرفینی دارد و صدای طلاب جوان را به مسئولان می‌رساند و از طرفی مواضع مدیران را منعکس می‌کند.

سرپرست مدیریت رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه گفت: فعالیت و دستاوردهای علمی مدارس علمیه منعکس نشده و گاهی مدارس علمیه در جریان فعالیت‌های مدارس همسو نیز قرار نمی‌گیرند؛ مدارس علمیه در شهرستان‌ها نیز چشم به راهند و می‌خواهند بدانند در قم چه می‌گذرد.

وی ابراز داشت: رسانه حوزه کاملاً آمادگی دارد به‌صورت تخصصی و ویژه و حتی با انتشار ویژه‌نامه‌های تخصصی، منعکس کننده فعالیت‌های مدارس در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیت استاد باشد، مصاحبه‌های محصول محور بگیرد و در سطح کشور منعکس کند و بازخورد آنها را گرفته و به مدارس منتقل کند.

حجت الاسلام والمسلمین برته به طرح خبرگزاری حوزه با نام «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی» اشاره کرد و گفت: در این طرح انبوهی از نظرات طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف آموزشی، اخلاقی، تربیتی، ازدواج و ... جمع آوری شده است و پس از انجام تحلیل‌های آماری و میدانی به زودی رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه‌های علمیه نیازمند گفتمان سازی هستیم و رسانه حوزه آماده است در این عرصه فعالیت کند.

سرپرست مدیریت رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه با بیان این که نیاز است کارکردها و دستاوردهای حوزه‌های علمیه در جامعه مطرح شود، گفت: خبرگزاری حوزه با فعالیت در کانال تلگرام، سروش و اینستاگرام در زمینه شبکه های اجتماعی نیز فعال است و طیف وسیعی از خبرنگاران حوزه در کشور، اخبار حوزه را بازتاب می‌دهند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های رسمی کشور مستقیماً از خبرگزاری حوزه نقل قول می‌کنند و اعلام کرده‌ایم که نقل بدون ذکر منبع از این خبرگزاری آزاد است.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: خبرگزاری حوزه تنها مرکز تولید رسمی خبر حوزه است که مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه را دارد و در جامعه نهادینه شده که اگر خبری در این خبرگزاری منتشر شد، به آن اعتماد کنند.

وی ادامه داد: سوژه‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی در مدارس علمیه وجود دارد که می‌توانند در جامعه بازتاب پیدا کنند، ولی ما از آنها بی‌اطلاع هستیم و اعلام می‌کنیم که از انتقادات، پیشنهادها و طرح ابتکاری شما استقبال می‌کنیم.

سرپرست مدیریت رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه فراجناحی بودن را یکی از خط قرمزهای رسانه حوزه عنوان کرد و گفت: همه طیف‌های فکری اصیل حوزوی باید در رسانه سهم داشته باشند و هیچ طیف فکری نباید حذف شود.

وی بیان کرد: درصدد هستیم با همکاری برخی نهادهای کشوری مانند سازمان بهزیستی، وزارت علوم، بهداشت و دیگر نهادهای که با حوزه ارتباط دارند ویژه‌نامه‌های تخصصی مانند فقه اخلاق پزشکی و ... تولید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: به دلیل عدم حضور حوزه در این عرصه‌ها اتفاقاتی رخ داده است که می‌طلبد به سرعت وارد شویم و وقتی برای همکاری پیشنهاد می‌دهیم به‌خوبی استقبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم که غیر حوزویان مانند وزرا و معاونین وزرا را مشترک افق حوزه کنیم تا از اتفاقات حوزه مطلع باشند و از آنها بخواهیم که نظر بدهند و نیازهایشان را مطرح کنند و از ما مطالبه کنند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha