جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد بر ضرورت برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه تاکید کرد و گفت: علم انسان را از نادانی نجات می دهد، اما باید شیرینی کتابخوانی از طریق برگزاری برنامه های مختلف مثل مسابقات کتابخوانی به جامعه نشان داده شود، آن گاه جامعه به سمت مطالعه خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در دیدار مدیرکل و کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان، گفت: در روایات آمده در بدی نادانی همین بس که اگر کسی را نادان بخوانی، ناراحت می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حال حاضر برخی به جای مطالعه کتاب، از وسایل دیجیتالی استفاده می کنند، در حالی که مطالعه کتاب هنوز هم از ارزش بیشتری برخوردار است، به طور مثال اگر در یک کتاب به دنبال مطلبی بگردی، ممکن است مطالب بسیار ارزشمند دیگری را هم ببینی و مطالعه کنی، اما این ویژگی در رسانه های دیجیتال نیست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: کتابداران از این توفیقی که برایشان فراهم شده، استفاده کنند و در جهت ارتقای علم و دانش خود تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که ایشان و خانواده معظم له، با کتاب به خواب می روند، بنابراین انسان با هر مشغله ای باید از هر فرصتی که خداوند در اختیار او قرار می دهد برای مطالعه و فراگیری علم و دانش بهره ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه کتابداران بایستی به کتب ممتاز مسلط باشند، اظهار داشت: کتابداران با آگاهی که از محتوای کتاب ها دارند باید تلاش کنند که مراجعه کنندگان را راهنمایی و تشویق کنند به خواندن و مطالعه هایی که از محتوای مناسب و ارزشمندی برخوردار است.

وی تصریح کرد: هر چه مردم ما به سمت علم و بصیرت حرکت کنند می توانند برای کشور ارزش آفرین باشند و کسانی که اهل علم بوده و علم بیشتری داشته باشند، بیشتر به دین جذب می شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد بر ضرورت برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه تاکید کرد و گفت: علم انسان را از نادانی نجات می دهد، اما باید شیرینی کتابخوانی از طریق برگزاری برنامه های مختلف مثل مسابقات کتابخوانی به جامعه نشان داده شود، آن گاه جامعه به سمت مطالعه خواهد رفت.

عضویت ۲۰۰ هزار اصفهانی در کتابخانه ها

امیر هلاکویی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در ابتدای این دیدار با بیان این که استان اصفهان رتبه اول کتابخانه های عمومی کشور را داراست، گفت: 180 کتابخانه نهادی، 112 کتابخانه مشارکتی و 4 کتابخانه مستقل در استان اصفهان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع 296 کتابخانه با 200 هزار نفر عضو در استان هستند، افزود: در سال جاری 70درصد افزایش اعضا و 50 درصد افزایش امانت کتاب داشته ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha