پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجید خداوردی-جانشین قرارگاه فرهنگی زائران پیاده رضوی

حوزه/ جانشین قرارگاه فرهنگی زائران پیاده حرم مطهر رضوی، از جهاد فرهنگی بیش از ۳ هزار مبلغ و مبلغه در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مجید خداوردی در حاشیه نشست هماهنگی و راهبردی مدیران فرهنگی و مسئولان ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، عنوان کرد: برنامه فرهنگی زائران پیاده ویژه زائرین پیاده حضرت رضا(ع) که دهه آخر صفر به شهر مقدس مشهد مشرف می شوند، با همکاری 20 دستگاه دولتی و مردمی شکل گرفته و عملیات جهادگونه فرهنگی را از مبدا و مقصد و دوباره برگشت به مبدا مدیریت می کنند.

وی اظهار کرد: تمام هم و غم قرارگاه فرهنگی زائران پیاده در درجه اول عملیات فرهنگی نسبت به زائران و عملیات اجرایی است که در این زمینه این مبلغان خادم زائر پیاده محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام خداوردی بیان کرد: اولویت در مباحث فرهنگی ارائه شونده به این زائران آماده، در درجه اول معرفت افزایی دینی نسبت به زائران و مجاوران  و هم‌چنین فرهنگ میزبانی است. در حقیقت، تمام تلاش ما این است که بتوانیم در درجه نخست این مسئله را عنوان کنیم که اصل فلسفه زیارت تدوین شود.

وی تصریح کرد: تمام کاروان هایی که از مبدا حرکت می کنند، توسط سازمان تبلیغات اسلامی پوشش فرهنگی داده می‌شوند و به ازای هر صد نفر بنا به نسبت جمعیت و جنسیت یک روحانی مبلغ یا مبلغه برای آن کاروان اعزام شده و برای تمام مسیرها در مبادی ورودی 6 گانه که به سمت شهر مقدس مشهد حرکت می کنند و نیز برای تمام ایستگاه¬هایی که ظرفیت بالای 100 نفر دارند حتما یک روحانی در نظر گرفته شده و هر چه تعداد زائران در آن ایستگاه افزایش داشته باشد، تعداد روحانیان بیشتر می شود.

جانشین قرارگاه فرهنگی زائران پیاده رضوی تأکید کرد: اصل عملیات ما در همین مسیرها و در راستای معرفت افزایی دینی است که از صفر تا صد تمام عملیات توسط روحانیون و مدیران ایستگاه ها شکل می گیرد و در نهایت وقتی به مقصد می رسند این عملیات به صورت ویژه اتفاق می افتد.

وی به وجود کمیته‌هایی برای بررسی کیفیت این عملیات فرهنگی اشاره کرد و گفت: کمیته‌هایی به نام کمیته تداوم ارتباط در میان این مبلغان فعال است که اطلاعات و داده های زائران را از طریق مدیران کاروان دریافت کرده و تمام این مخاطبین و اقشار به ویژه جوانان و نوجوانان با این قرارگاه مرتبط می‌شوند تا در سال آینده در برنامه های مختلف آستان قدس رضوی حاضر شوند.

این فعال فرهنگی، روحانیون را افسران جنگ نرم دانسته و بیان کرد: با توجه به اینکه یک و نیم درصد از زائران اربعین به سمت مشهدالرضا(ع) حرکت می‌کنند، خوشبختانه به این دلیل که خدمات مردمی است، خدمات به صورت عالی ارائه می‌شود اما در عین حال تمام تلاش ما این است که در کنار خدمات رفاهی و مردمی، مباحث فرهنگی را در خور شان زائران پیاده  ارائه کنیم.

حجت الاسلام خداوردی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره اینکه فعالیت فرهنگی مانند جابجایی کوه با سوزن است، تبیین کرد: همه مبلغین و مبلغان ما دوره های توانمند سازی را طی کردند تا در خور شان زائران ارائه خدمت کنند و عملیات فرهنگی ویژه زائران تا اینجا به خوبی رقم خورده است؛ در حدود 40 روز گذشته بیش از 30 جلسه با گروه‌های مختلف با مسئولین مختلف با حضور نخبگان و حضور همه دست اندرکاران استانی جلسات شکل گرفته است که نتیجه آن را زائران پیاده دریافت خواهند کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha