پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رهبران ادیان در پنسیلوانیا توافق‌نامه «همبستگی میان ادیانی» امضاء کردند

حوزه/ بیش از ۶۰ نماینده دنیی از گروه‌ها و سازمان‌های ادیان مختلف مسیحیت، اسلام، یهودیت، سیک‌ها و غیره در شهر "آلن تاون" واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا همگی یک توافق نامه «همبستگی میان ادیانی» امضاء کرده و متعهد به اتحاد و احترام به ادیان یکدیگر شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mcall، رهبران گروه‌های مذهبی در شهر آلن تاون، بزرگترین شهر واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا روز گذشته گردهم آمده و توافق‌نامه «همبستگی میان ادیانی» امضاء کردند.

بیش از 60 نماینده دینی از گروه‌ها و سازمان‌های مذهبی مختلف مسیحی، مسلمان، یهودی، سیک‌ها و غیره در مرکز جامع یادبود دوبوس در شهر اجتماع کرده، با شرکت در یک مراسم میان ادیانی این توافق نامه را امضاء کردند.

رهبران و نمایندگان ادیان مختلف با امضای این توافق نامه، متعهد شدند درباره ادیان یکدیگر اطلاعات بیشتری بیآموزند، مباحث مورد اختلاف را تشخیص داده و به ادیان یکدیگر احترام بگذارند. آن‌ها همچنین تعهد دادند که برای ایجاد «برابری انسانی و عدالت اجتماعی» با یکدیگر فعالیت مشترک داشته باشند و همگی دوشادوش هم در مقابل نژادپرستی، اسلام‌هراسی و تعصب و خصومت ایستادگی کنند.

این نشست توسط سازمان کلیساهای شهر برگزار شده بود و هدف آن ایجاد وحدت میان پیروان ادیان مختلف و مسیحیان از طریق خدمات اجتماعی، تبلیغ عدالت و مساوات در حین اجرای برنامه‌های مسکن و خدمات اجتماعی و برآورده سازی نیازهای اساسی بشری اعلام شد.

جک فلش مدیر اجرایی این همایش گفت: کمیته عمل میان ادیانی به مدت حداقل 3 سال برای ایجاد این قرارداد میان ادیانی تلاش و تکاپو داشته است.

فلش گفت: ایجاد این وحدت کار ساده‌ای نبود. اما تمامی رهبران مذاهب نگرانی قابل درکی در خصوص بشریت دارند. ما باید به دیگران در جامعه خودمان اهمیت داده و با همدیگر کار کنیم و اگر متحد باشیم بسیار قدرتمند‌تر خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: ما باید به تفاوت‌های الهیات در ادیان هم احترام بگذاریم.

در این مراسم بخش‌هایی از کتب ادیان الهی مختلف از جمله آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha