جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: تاثیر کتاب و مطالعه در توسعه فرهنگی تا بدان جاست که امروزه میزان زمانی را که هر ملتی به خواندن کتاب اختصاص می‌دهد با میزان توسعه آن کشور مقایسه می‌کنند، چرا که رشد کتابخوانی شرط نخست توسعه فرهنگی و اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در دیدار با مسئولین و اعضای کتابخانه مدرسه علمیه امام صادقر(ع) به اهمیت کتاب و کتابخوانی در زندگی انسان ها اشاره کرد و گفت: کتاب در جامعه نقش مهم و موثری دارد. جامعه ای که می‌خواهد آزاد و آگاه زندگی کند، حتما باید به کتاب نگاه ویژه ای داشته باشد. در چنین جامعه ای هرگاه وفاقی مبتنی بر رشد و توسعه بخواهد شکل بگیرد، ‌باید کتاب به عنوان یک عنصر اصلی و تأثیرگذار در آن مطرح باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی باید عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها همگانی شود و شوق و عشق به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه استمرار داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: کتابخوانی نباید به یک عده یا یک گروه خاص منحصر باشد بلکه هر فرد باید با کتاب زندگی کند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری: مردم باید به کتابخوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی مردم شود.

کتابخوانی به عنوان یک نیاز و احساس دائمی

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب شوند و فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترویج یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: کتاب، شاخص‌های فرهنگی جامعه را تقویت می‌کند و وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای با شکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است و دربردارنده و نگهدارنده دانش بشری و همه رشته های علوم و روایتگر تاریخ بشر و جهان و ملت‌هاست..

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: انس گرفتن نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی با دانش و مطالعه موجب افزایش سطح اطلاعات عمومی آنان می‌شود.

مدیرحوزه علمیه قزوین با بیان اینکه افزایش شبکه‌های اجتماعی بازهم نتوانسته از ارزش کتاب بکاهد، تصریح کرد: در همه دوره‌ها کتاب با ارزش بوده و باید از این کالای ارزشمند در راستای ارتقاء سطح علمی کشور به درستی بهره گرفته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha