جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمپین «اهدای خون امام حسین (ع)» در مرکز حسینی لندن برپا شد

حوزه/ شیعیان مرکز اسلامی حسینی در وود لین درلندن برای نخستین بار در رویداد «اهدای خون امام حسین (ع)» که یک کمپین ملی در سرتاسر انگلیس است، شرکت کرده و در مجموع ۷۰ نفر از آن‌ها با موفقیت خون اهدا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جامعه شیعیان مرکز اسلامی حسینی در محله وود لین در لندن، میزبان رویداد «اهدای خون» بودند که بخشی از یک کمپین ملی در سرتاسر انگلیس محسوب می شود.

در این مرکز اسلامی مجموعا 70 نفر خون اهداء کردند که این رویداد بخشی از بزرگترین کمپین در انگلستان با عنوان «جنبش اهدای خون امام حسین (ع)» می‌باشد.

عقیل کنعانی دبیر مرکز اسلامی حسینی در لندن گفت: اهدای خون از اهمیت بالایی برخوردار است و این رویداد نیز بسیار مهم می‌باشد.

وی افزود: ما برای راه اندازی این رویداد چندین ماه با کمپین اهدای خون امام حسین (ع) و تیم بازرسی پیوند و اهدای خون سازمان بهداشت ملی انگلیس همکاری داشته‌ایم. این نخستین مراسم اهدای خون ما محسوب می‌شود و قصد ما این بود در اولین دوره، روند اهدای خون را برای شرکت کنندگان تسهیل کنیم.

کنعانی گفت: ما به کمپین اهدای خون امام حسین (ع) و دیگران برای زحماتشان در این زمینه ادای احترام می‌کنیم و قصد داریم به این کار ادامه دهیم؛ چراکه از طریق اهدای خون جان بسیار از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند.

یک سخنگوی سازمان بهداشت ملی در انگلستان با ابراز امیدواری نسبت به افزایش شرکت اقلیت‌ها در اهدای خون گفت: در انگلستان ما امسال نیاز به 200 هزار اهداکننده خون داریم و لازم است افراد بیشتری از میان جوامع اقلیت در این امر خیرخواهانه شرکت کنند. مردم با پیشینه‌های قومیتی مشابه می‌توانند به هم خون بدهند و ما با کمبود اهدای خون در میان اقلیت‌های مذهبی – قومی مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: ما بر این باوریم که برگزاری رویدادهای اهدای خون در مساجد و مرکز اسلامی می‌تواند مردم را به قدم گذاشتن در این راه و نجات جان هموطنان‌شان از طریق اهدای خون تشویق کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha