جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیاوشی

حجت الاسلام سیاوشی گفت:  حوزه های علمیه با گنجینه عظیم و پتانسیل مناسبی که در اختیار دارند می توانند در همه عرصه ها جوابگو باشند و در صورت غفلت از مسائل روز منزوی خواهند شد.

حجت الالسلام مصطفی سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان،  با اشاره به اهمیت بحث شاخصه های حوزه انقلابی، گفت: حوزه های علمیه باید برای تمام ابعاد زنگی بشریت برنامه داشته باشند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه باید جایگاه مردمی خود را حفظ کرده و با ارتباطی مناسب و به روز، پیامبر گونه رسالت طلبگی خود را انجام داده و دین خدا را یاری کنن، ابراز داشت: انقلابی بودن و انقلابی گری به معنی تند روی و بی برنامه بودن نیست، بلکه به معنی کار تشکیلاتی و منظم که بر اساس ارزش های اسلام و انقلاب بوده باشد.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: تمدن غنی اسلامی و انقلابی برای همه شئون زندگی مردم برنامه داشته و هیچ گاه منزوی نخواهد شد، مگر این که از داخل به آن رخنه کرده و مانند موریانه ریشه هایش را نابود کنند.

حجت الاسلام سیاوشی تصریح کرد: برخی جریان ها در داخل و خارج از کشور اعم از لیبرال ها و سکولار ها در صدد تضعیف نقش انقلابی و سیاسی حوزه های علمیه بوده و صرفا حوزه را روحانی و دینی معرفی می کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، حوزه باید همواره روحیه انقلابی خود را حفظ کرده و تحول گرا باشد، چرا که این مهم رمز پویایی و ماندگاری حوزه های علمیه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: حوزه های علمیه با پاسداری از اندوخته های گذشته خود باید نسبت به جامعه مطالبه گر امروز پاسخ گو بوده و نسبت به مسائل روز برنامه‌مناسب داشته باشد.

وی در پایان افزود: حوزه های علمیه با گنجینه عظیم و پتانسیل مناسبی که در اختیار دارند می توانند در همه عرصه ها جوابگو باشند و در صورت غفلت از مسائل روز منزوی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha