جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی پوراکبر امام جمعه تنکابن

حوزه/ امام جمعه تنکابن با بیان اینکه جریان داعش به اعتراف صریح و مکرر هیلاری کلینتون، توسط آمریکا به وجود آمده است، گفت: دشمنان به وسیله‌ تکفیری‌خت جنگ نیابیتی را به وجود آوردند تا جریان بیداری اسلامی را منحرف کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی پور اکبر، پیش از ظهر امروز در اجلاس جهانی «محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها»، در تهران اظهار کرد: بر اساس روایاتی که از منابع شیعه و سنی نقل شده است، همه برادران اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) احترام زیادی قائل هستند تا جایی که حتی به زیارت ائمه اطهار(ع) نیز مشرف می‌شوند و همچنین در کتاب‌ها و آثار اهل سنت نیز مطالب بسیاری در رابطه با مدح اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی ضمن تبریک شکست آخرین پایگاه های داعش در عراق و  سوریه، گفت: پیروان اهل بیت(ع) و جبهه مقاومت در مقابل این فتنه و توطئه استکبار جهانی به خوبی ایستادگی کردند و این توطئه را از بین بردند.

امام جمعه تنکابن با بیان اینکه جریان داعش به اعتراف صریح و مکرر هیلاری کلینتون، توسط آمریکا به وجود آمده است، افزود: دشمنان به وسیله‌ تکفیری‌خت جنگ نیابیتی را به وجود آوردند تا جریان بیداری اسلامی را منحرف کنند.

وی یادآور شد: استکبار جهانی به دنبال منحرف کردن انقلاب‌های منطقه‌ای است و این همان کاری است که در مصر نیز انجام توسط آمریکا ومتحدانش انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر ادامه داد: تکفیری‌های داعش خطری برای تمام جهان بودند که همه بشریت را تهدید می‌کردند؛ آنها نه تنها با شیعیان و اهل سنت، بلکه با همه مردم جهان در نزاع بودند که در نهایت توسط جمهوری اسلامی ایران و تدبیر مقام معظم رهبری این خطر رفع شد.

امام جمعه تنکابن با بیان اینکه نقش وحدت و انسجام اسلامی، میان مسلمانان در ریشه‌کن کردن داعش بسیار تاثیرگذار بود، اظهار کرد: اگر این اتحاد در مقابل اسرائیل ایجاد شود، به زودی نابود خواهد شد و اثری از آن نخواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها می‌تواند در ایجاد اتحاد در میان مسلمانان بسیار اثرگذار باشد. همچنین از این اجلاس انتظار می‌رود که در شناساندن و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) کوشا باشند و اهل بیت(ع) را نماد وحدتی برای انسجام میان مسلمانان قرار دهند.

گفتنی است، اجلاس بین المللی «محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها» در روزهای اول و دوم آذر ماه 1396 با حضور بیش از 500 نفز از میهمانان داخلی و خارجی در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha