جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غذا

حوزه/جامعه اسلامی شهر نیویورک با همکاری صاحب یک رستوران حلال و افسران پلیس مسلمان، غذای شام عید شکرگزاری را طی مراسمی درپارک منهتن به بی‌خانمان‌ها و فقرا دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  به نقل از aboutislam، جامعه اسلامی شهر نیویورک با همکاری یک رستوران ترکی حلال در این شهر پرجمعیت آمریکایی، غذای روز عید شکرگزاری را به بی‌خانمان‌ها و فقرا داد.

رستوران ترکی «علی بابا» با همکاری افسران پلیس مسلمان و جامعه اسلامی نیویورک این رویداد شام میان ادیانی را در فضای باز برگزار کرد. این ضیافت شام با عنوان «هیچ کس نباید در روز عید شکرگزاری گرسنه یا تنها باشد» در پارکی در محله منهتن در نیویورک برگزار شد و غذای آن را مسلمانان آمریکایی برای نیازمندان و فقرای شهر تهیه کردند.

علیرضا دوغان صاحب رستوران علی‌ بابا، در مراسمی در حضور میهمانانی که برای شام عید شکرگزاری جمع شده بودند طی سخنان کوتاهی گفت: صرف نظر از باورهای دینی و اعتقادات مذهبی، قومیت، نژاد، رنگ پوست و اینکه از چه کشوری به اینجا آمده‌ایم و تبارمان چیست، همه ما انسان هستیم و یک خانواده محسوب می‌شویم.

گفتنی است روز شکرگزاری تعطیلی ملی در آمریکا و کانادا بوده و در این روز مردم به شکرانه برداشت محصولات، جشنی برگزار می‌کنند. عید شکرگزاری در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر در ایالات متحده و دومین دوشنبه ماه اکتبر درکانادا برگزار می‌شود. هر چند در ظاهر به نظر می‌رسد که این جشن یک سنت مسیحی باشد، شکل کنونی آن به یک جشن فرهنگی متعلق به تمام مردم از اعتقادات دینی مختلف درآمریکا تبدیل شده است. گفتنی است کشورهایی چون آلمان و ژاپن نیز سنت‌های مشابه دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha