جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

ماموستا مصطفی محمودی/ امام جمعه پیرانشهر

حوزه/ امام جمعه پیرانشهر گفت: متاسفانه نه سازمان های بین المللی و نه حقوق بشری و نه مسلمانان جهان اسلام به غیر از ایران، به ظلم و ستمی که علیه مردم بحرین انجام می شود، بی توجه هستند.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه آیت الله عیسی قاسم یکی از بزرگان دین و در رأس علمای بحرینی قرار دارد، اظهارداشت: وی شخصیت مفید و مؤثری برای جامعه این کشور به شمار می رود.

وی با تأکید بر اینکه شیخ عیسی قاسم راه حق را به مردم نشان می دهد، بیان داشت: ایشان به راهنمایی مردم پرداخته و از حکومت نیز می خواهد که به تمامی مردم بحرین توجه کند.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: این در حالی است که حاکمان بحرینی زورگو و ظالم بوده و راه حق را گم کرده اند و علاوه بر آن متأسفانه عربستان سعودی نیز حامی حکام ستمگر بحرینی است و به انحراف کشیده شده و دست نشانده آمریکا شده است.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی در پی در اختیار گرفتن کشورهای عربی است، افزود: چون در این صورت می تواند ظلم بیشتری نسبت به ملت های مظلوم داشته باشد.

ماموستا محمودی گفت: هم اکنون شیخ عیسی قاسم نیز که از بزرگان بحرینی به شمار می رود این وضعیت را نپذیرفته و از حکومت بحرین می خواهد که تابع اکثریت شود و در این رابطه کشور بحرین دارای هیچ قانون عادلانه، مجلس و انتخاباتی نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در پی تداوم ظلم و ستم در منطقه است، اذعان داشت: این در حالی است که معتقدان به دین این وضعیت را نمی پذیرند و به دنبال این مطلب هستند که این وضعیت را تغییر داده تا مسلمانان به سرنوشت خود حاکم شوند.

امام جمعه اهل سنت پیرانشهر با تاکید بر اینکه پس از انقلاب اسلامی ایران همه مسلمانان به دنبال نجات از دست دیکتاتوری و کسب استقلال هستند، افزود: بی شک هر مسلمانی در راه استقلال، آزادی و حاکمیت اسلامی قدم برندارد ظلم بزرگی بر خود و مردم خود کرده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه مردم بحرین، مردم مظلومی هستند که توسط حکومت خودکامه خود، شکنجه و زندانی می شوند، خاطرنشان کرد: در این رابطه متاسفانه نه سازمان های بین المللی و نه حقوق بشری و نه مسلمانان جهان اسلام به غیر از ایران، به این اقدام واکنشی نشان نمی دهند.

ماموستا محمودی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر جا حرکتی علیه استعمار صورت گیرد، جمهوری اسلامی ایران پشتیبان و حامی آنهاست.

وی با اشاره به واکنش علمای جهان اسلام نسبت به حکومت آل خلیفه، افزود: باید روحانیون به میدان آمده و این حرکت را محکوم کنند و به مردم تبیین کنند که نباید زیر سلطه ظالم رفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha