جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و همچنین مقابله با دشمن مشترک یعنی صهیونیست و وهابیت و تکفیری‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت الهی صبح امروز در جمع اعضای شورای روحانیون مستقر در روستاهای استان قزوین ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در ابتکاری ماندگار از معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) برای اینکه روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر مکرم اسلام به عامل وحدت بخشی میان مسلمانان تبدیل شود، از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا به نمادی از وحدت و همبستگی امت واحده تبدیل شود.

وی افزود: خداوند به واسطه اسلام، نعمت بزرگ ﺗالیف قلوب را به مردم هدیه داد؛ نعمتی که همگان باید قدر آن را بدانیم و از برکات آن برای تحکیم وحدت بهره گیریم.

وی با اشاره به این آیه شریفه قرآن کریم که خطاب به مسلمانان می فرماید 'از پیامبر (ص) اطاعت کرده و اختلاف نکنید، چرا که دچار سستی و فشل می شوید' اظهار داشت: نتیجه سستی امت اسلام آن خواهد شد که در نقاط مختلف جهان، مسلمانان را با فجیع ترین شکل به قتل می رسانند؛ لیکن هیچ اتفاقی نمی افتد و صدایی از کسی بلند نمی شود.

وی افزود: تکلیف و ضرورت ایجاب می‌کند جهان اسلام بدون تنش و هرگونه اختلاف نظر با وحدت کامل، مباحث فقهی و تفاوت تاریخی را کنار گذاشته و بیش از گذشته با وحدت به ریسمان الهی چنگ زنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین هفته وحدت را نماد همدلی، اخلاق‌محوری و عظمت مسلمین و برادری شیعه و سنی، بیان و اظهار کرد: به نوعی می‌توان گفت که هفته وحدت نماد پیمان با راه و روش اسلام و خط امام و رهبری است.

وی اظهار کرد: هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و همچنین، مقابله با دشمن مشترک یعنی صهیونیست و وهابیت و تکفیری‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام متوجه شدند اگر وحدت که پیام انقلاب اسلامی است در بین مسلمانان شکل بگیرد، استکبار و صهیونیست با مشکل مواجه خواهند شد؛ لذا با خرج هزینه‌های هنگفت سعی کردند بین شیعه و سنی تفرقه و اختلاف بیندازند تا بتوانند به اهداف پلید خود که همانا تسلط بر کشورهای اسلامی است، دست یابند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید در داخل کشور و منطقه، وحدت خود را حفظ کنیم و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم تا دچار اختلاف نشویم.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha