شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ براساس بازخوردهایی که در جامعه وجود دارد شاهد نگرانی نسبت به محیط زیست هستیم این نشان دهنده هم دلی و هم افزایی بین مسئولین محیط زیست و مردم است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار مدیر کل محیط زیست استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین درقم برگزار شد، با اشاره به اینکه براساس مبانی دین اسلام، انسان موجودی فردی  اجتماعی و مسئولیت پذیر است و با همین رویکرد و ظایفی را هم برعهده انسان گذاشته، اظهار داشت: زمانی که انسان مسئولیتی را می پذیرد و قبول می کند لازم است با احسن وجه آن را انجام دهد و کوتاهی نکند.  

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: انسان از این لحاظ مسئولیت پذیر، مسئولیت گریز و مسئولیت ستیز است و طبق نص صریح  قرآن از این نوع مسئولیت ها سؤال خواهد شد و خوب است مسئولینی که عهده دار مسئولیتی می شوند به گونه ای رفتار  و به جامعه خدمت کنند که فردای قیامت درمحضر حضرت حق، شرمنده نشوند و از رضایت خدای متعال بیرون بیایند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در قیامت از همه اعمال انسان درباره رابطه خود، خدا و حتی خلق وآنچه پیرامون او است مانند گیاهان و حفظ منابع طبیعی سؤال و بازخواست می شود گفت: یکی از مشکلات جامعه که کمتر به آن دقت می شود در ارتباط با حفظ محیط زیست است. این مسئولیت بخشی متوجه مردم و بخشی متوجه مسئولین است و به همین دلیل همه آحاد در ارتباط با محیط زیست و حفظ آن مسئولیت دارند.

عضو خبرگان رهبری  با بیان اینکه براساس بازخوردهایی که در جامعه وجود دارد، شاهد نگرانی نسبت به محیط زیست هستیم گفت: این نشان دهنده همدلی و هم افزایی بین مسئولین محیط زیست و مردم است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید براینکه لازم است آموزش های نسبت به حفظ محیط زیست از همان دوران نوجوانی به دانش آموزان داده شود تا کاری کرد این آموزش تبدیل به فرهنگ عمومی شود، اظهار داشت: می توان با همکاری آموزش و پرورش اساتیدی برای ترویج حفظ محیط زیست تربیت کرد تا در مدارس تدریس کنند و نسبت به حفظ محیط زیست به نوجوانان آگاهی دهند و اگر این کار صورت گیرد، قطعا این مسئله می تواند کمک بسیاری به حفظ محیط زیست درسطح عمومی جامعه کند.

40/313

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha