جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از سفر هیئت ۵ نفره علمای اهل سنت و تشیع لبنان به این استان به مناسبت هفته وحدت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سفر هیئت 5 نفره علمای اهل سنت و تشیع لبنان به این استان اظهار داشت: هیئت 5 نفره علمای لبنان امشب وارد بجنورد مرکز استان می‌شوند.

وی با اشاره به حضور هیئت 5 نفره علما و شخصیت های شیعه و سنی لبنانی در این استان افزود:  این هیئت شامل دو نفر از اهل تشیع، دو نفر از اهل تسنن و یک مترجم به نام‌های شیخ دکتر حسن عبدالله، شیخ حسین قدسیه، شیخ زهیر جوئیب، شیخ عبدالله الجبری و یک خانم هستند و دوشنبه هفته آینده بعد از نماز صبح استان را ترک می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه لبنان ازاین‌جهت که سمبل مقاومت در منطقه است اهمیت دارد، گفت: هدف از این دیدارها را استحکام بخشیدن به وحدت و اخوت دینی مسلمانان منطقه است.

وی ادامه داد: در دیدار علمای شیعه و اهل سنت لبنان و استان سعی بر این است که در کنار پافشاری بر وحدت شیعه و سنی به معرفی استان و فرهنگ این خطه از کشور ایران اسلامی بپردازیم.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سفر جمعی از روحانیون استان که در اردیبهشت امسال به لبنان انجام شد، اظهار داشت: در این سفر با معاون دبیرکل حزب‌الله، رئیس مجلس اعلای لبنان و خیلی از شخصیت‌های برجسته دیگر دیدار شد و از برخی به جهت حضور در استان دعوت شد که مورد اجابت قرار گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای سفر علمای لبنان به استان گفت: صبح جمعه همین هفته حضور علمای لبنان در گلزار شهدای بجنورد، سخنرانی یکی از این علما در بین نماز جمعه، شنبه 8 صبح دیدار با استاندار، 9 صبح دیدار با امام‌جمعه بجنورد، ظهر همان روز بازدید از پتروشیمی استان و دیدار با مهندسین پتروشیمی و شب همان روز جلسه‌ای در مسجد حنفیه بجنورد از برنامه‌ها و دیدارهای برنامه‌ریزی‌شده برای این هیئت لبنانی خواهد بود.

حجت‌الاسلام خامی همچنین شاخص‌ترین برنامه حضور علمای اهل سنت و تشیع لبنانی در استان را نشست با علمای سنی و شیعه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد.

وی افزود: ضبط برنامه در صداوسیما، نشست با اهالی راز و دیدار عمومی با اهل سنت منطقه راز و جرگلان و بازدید از آیینه‌خانه و اماکن دیدنی استان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در بین این هیئت 5 نفر یک نفر خانم از اهل تسنن و از علمای برجسته لبنانی نیز حضور دارد که در این خصوص نیز دیداری با دبیران و اساتید بانوی استان با ایشان برنامه‌ریزی‌شده است.

وی یادآور شد: علمای شیعه و اهل سنت لبنانی به‌منظور شرکت همایش وحدت مجمع تقریب در تهران، به ایران سفر کردند و به درخواست مسئولان خراسان شمالی برای حضور در استان لبیک گفتند.

اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم است

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه  با اشاره به اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس از سوی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این اقدام کاری نابخردانه و محکوم است.

وی ابراز امیدواری کرد که قدس به عنوان نخستین قبله‌گاه مسلمین جهان از اشغال اسرائیل غاصب نجات یابد و لازمه تحقق این مسئله را استحکام هر چه بیشتر وحدت سنی و شیعه دانست.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha