سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با انتقاد از عدم آذین‌بندی شهر اصفهان به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)، گفت: شب ولادت رسول الله(ص) از شهر قم به اصفهان آمدم، اما از عدم آذین‌بندی و تبلیغات لازم برای میلاد نبی مکرم اسلام(ص) متأثر شدم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عصر امروز در گردهمایی  ائمه جماعات استان اصفهان، با بیان اینکه پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه از معجزات الهی بود، گفت: همان طور که خداوند در 8 سال دفاع مقدس ملت ایران را یاری کرد تا در نبرد علیه استکبار جهانی پیروز شود، امروز نیز در نبرد داعش خداوند امت اسلامی را نصرت عطا کرد.

وی با اشاره به اینکه پیروزی بر داعش پیروزی بر استکبار جهانی بود، تصریح کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که داعش را ایجاد، حمایت مالی و تجهیز کردند، طرح‌هایی را برای تجزیه منطقه آماده کرده‌ بودند که موفق به اجرای آن‌ها نشدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن پیرامون توصیف نبی مکرم اسلام(ص)، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در شادی مسلمانان شاد و در غم آن ها اندوهگین بود و به هدایت آنان عشق می‌ورزید و نسبت به همه مؤمنان مهربان و با محبت است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با انتقاد از عدم آذین‌بندی شهر اصفهان به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: شب ولادت رسول الله(ص) از شهر قم به اصفهان آمدم، اما از عدم آذینبندی و تبلیغات لازم برای میلاد نبی مکرم اسلام(ص) متأثر شدم، در حالی که مسیحیان برای ولادت حضرت مسیح(ع) همه جا را آذین می بندند.

وی در توصیه ای به طلاب و روحانیون تاکید کرد: این وظیفه شما است که مردم را به برگزاری جشن ها و مراسم های با شکوه و تبلیغات در سطح شهر ترغیب و تشویق کنید و نباید از این کار کوتاهی و اهمال بورزید چراکه این کار از شعائر ما به حساب می آید و در تعظیم شعائر باید کوشا بود.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه  خداوند به انسان امر فرموده، کسانی که در حوزه‌های علمیه به تحصیل علوم حوزوی پرداختند، باید به ارشاد مردم بپردازند، یادآور شد: خداوند پیغمبر اسلام(ص) را پس از تعالیم دین اسلام، مبعوث به رسالت کرد و سپس تکلیف تبلیغ به او داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید از هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنند، افزود: آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) تأکید داشتند که طلابی که برای تبلیغ در ماه رمضان به شهرهای مختلف اعزام می‌شوند باید از ابتدای سفر تبلیغ دین کنند و در طول مسیر نیز فرصت تبلیغ را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات مسؤولیت دینی و هدایت نمازگزاران مساجد را برعهده دارند، بیان کرد: اگر یکی از نمازگزاران در مسائل دینی خود دچار شک و شبهه باشند، ائمه جماعات در روز قیامت پاسخگو هستندو هرگونه کوتاهی با عقاب الهی همراه است.

آیت الله مقتدایی در پایان با اشاره به توصیه های حضرت امام(ره) به طلاب عنوان کرد: علمای عزیز و ائمه جماعات با یکدیگر صمیمی باشند و ارتباط برقرار کنند، مبادا که علیه یکدیگر موضع گرفته و از هم فاصله بگیرند، بلکه لازم است وحدت هرچه بیشتر مسلمین توسط روحانیون حفظ شده و آنان را به مودت و برادری ترغیب و تشویق نمایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha