جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 شیخ یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین

حوزه/ شیخ یوسف ادعیس، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، با تأکید بر این که تصمیم دولت آمریکا علیه قدس، تعرض آشکار به اعراب و مسلمین است، این اقدام را بیانیة بالفور دوم خواند و گفت: آمریکا، چیزی را که صاحب آن نیست، به کسی اعطا کرد که شایستگی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ یوسف ادعیس، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، با تأکید بر اینکه تصمیم دولت آمریکا علیه قدس، تعرض آشکار به اعراب و مسلمین است، این اقدام را بیانیۀ بالفور دوم خواند و گفت: آمریکا، چیزی را که صاحب آن نیست، به کسی اعطا کرد که شایستگی ندارد.

وی تأکید کرد: قدس، شهری عربی است و مسجد الاقصی از سوی خداوند به عنوان یک مسجد اسلامی تعیین شده و تسلیم هیچ‌گونه تصمیم و اقدامی نمی شود.

شیخ ادعیس، ضمن تأکید بر اینکه قدس، عربی و اسلامی خواهد ماند و تمامی ملت فلسطین از آن دفاع خواهند کرد، خواستار تلاش برای وحدت و کنار گذاشتن اختلافات و مقابله با این چالش های خطرناک شد که قدس و مسجد الاقصی را تهدید می کند.

وی اشاره کرد: وزارت اوقاف، خطبه های جمعه این هفته را در تمامی استان های شمالی و جنوبی در خصوص قدس و مسجد الاقصی اختصاص داده است.

شیخ ادعیس، نقش جناح ها، نیروهای ملی و اسلامی را ارج نهاد و از نهادهای دینی، اسلامی و مسیحی خواست تا برای خنثی کردن این توطئه اقدام کنند.

وی تأکید کرد: قدس پایتخت همیشگی فلسطین است و در برابر هیچ تصمیمی تسلیم نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha