شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سازمان بسیج طلاب

حوزه/خانم ناهید دمیرچی با اشاره به فعالیت پایگاه بسیج طلاب خواهران در ۱۷ حوزه علمیه شمال تهران، گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۵۸۰ نفر از طلاب خواهر و بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید در بسیج ناحیه شمال تهران عضویت داشته و در بخش های مختلف بسیج فعالیت می‌کنند.

خانم  ناهید دمیرچی، مسئول حوزه بسیج طلاب و روحانیون حضرت زینب(س) سپاه محمد رسول الله(ص) تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه بسیج یک نهاد مردمی و فرهنگی است، گفت: نهاد مقدس بسیج وابسته به یک حزب یا گروه خاصی نیست، بلکه متعلق به آحاد مردم شریف ایران است و تفکر بسیجی در حقیقت پاسداشت آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب(س)، ادامه داد: این حوزه مقاومت، تعداد 17 حوزه علمیه خواهران شهر تهران را در قسمت‌های شمال، شمال غرب و شمال شرق تحت پوشش فعالیت خود دارد.

مسئول حوزه بسیج طلاب و روحانیون حضرت زینب(س)، افزود: این حوزه مقاومت دارای اهداف درون‌سازمانی و برون‌سازمانی است. اهم اهداف درون سازمانی عبارتند از؛ جذب، آموزش، سازماندهی و حفظ انسجام. البته این اهداف جزو اولویت‌های همه اقشار بسیج می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج طلاب در قالب حلقه‌های صالحین، عنوان داشت: یکی از اهداف مهم بسیج طلاب خواهران سازماندهی اساتید و فرهیختگان حوزویِ معتقد به مبانی انقلاب و نظام اسلامی است زیرا این قشر نقش مهمی در بصیرت دهی و اگاهی بخشی به طلاب جوان و آحاد مردم جامعه دارند.

مسئول حوزه بسیج طلاب و روحانیون حضرت زینب(س) تهران، ارتباط مستقیم با مبلغات حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری دانست و گفت: برگزاری نشست های بصیرت افزایی، کرسی های آزاد اندیشی و نشست های علمی از جمله برنامه های بسیج طلاب خواهران برای ارتباط گیری با مبلغات می باشد و سعی می کنیم دستاورد این نشست ها را جهت بهرمندی سایر اقشار بسیج در در اختیار آنان قرار دهیم.

دمیرچی با بیان این که فعالیت‌های برون سازمانی از دیگر اهداف بسیج طلاب است، اظهار داشت: طلاب خواهر بعد از اتمام سطح دو و آموزش مهارت‌های تبلیغی توسط بسیج طلاب خواهران در پایگاه بسیج اساتید حضرت رقیه(س) جذب و سازماندهی می‌شوند. هم‌اکنون در این پایگاه 400 نفر از اساتید بسیجی فعالیت مستمر و فعال دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و علمی بسیج طلاب، بیان داشت: بعد از سامان‌دهی فارغ‌التحصیلان حوزوی که به مهارت‌های تبلیغی و علوم دینی مجهز هستند از حضور آنها در بسیج دانشگاه‌ها، بسیج ورزش، بسیج کارخانجات و دیگر اقشار بسیج استفاده می‌شود.

مسئول حوزه بسیج طلاب و روحانیون حضرت زینب(س) تهران، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی را در انسجام مبلغات بسیجی مهم برشمرد و تصریح کرد: اعزام مبلغات بسیجی به اردوی راهیان نور هر سال در دو نوبت صورت می‌گیرد و مبلغات عزیز با حضور در کاروان‌های بسیج دانشجویی و بسیج دانش‌آموزی، از فرصت به وجود آمده در تبیین معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) و گفتمان انقلاب اسلامی استفاده نموده، و پاسخگوی سوالات احکام شرعی و شبهات اعتقادی آنان هستند.

وی ادامه داد: نوبت اول اردوی راهیان نور در آبان ماه سال جاری و در منطقه عملیاتی غرب کشور برگزار شد و حدود 50 نفر از مبلغات بسیجی شمال تهران در کاروان‌ 700 نفری بسیج دانش آموزی شرکت داشتند. همچنین نوبت دوم اردوی راهیان نور در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دمیرچی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدای روحانی از جمله برنامه‌های مهم بسیج طلاب خواهران است، گفت: همه ساله با هماهنگی پایگاه‌های بسیج حوزه‌های علمیه خواهران ناحیه شمال تهران، دو یا سه نشست با موضوع یادواره شهدا که با حضور عموم خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود از مقام شامخ این عزیزان و خانواده‌های آنان تجلیل می‌شود.

وی، برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده‌روی خانوادگی را از جمله اقدامات بسیج طلاب خواهران در راستای انسجام مبلغات بسیجی و خانواده‌های آنان برشمرد و عنوان داشت: در همین راستا دهم دی‌ماه سال جاری در بوستان یاس برنامه پیاده‌روی خانوادگی ویژه مبلغات بسیجی ناحیه شمال تهران و خانواده‌های آنان تدارک دیده‌ایم تا بدین طریق بتوانیم فضای فرح بخش و سالمی را برای این عزیزان فراهم کنیم.

مسئول حوزه بسیج طلاب و روحانیون حضرت زینب(س) تهران با اشاره به فعالیت پایگاه بسیج طلاب خواهران در 17 حوزه علمیه شمال تهران، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 2580 نفر از طلاب خواهر و بیش از 400 نفر از اساتید در بسیج ناحیه شمال تهران عضویت دارند و در بخشهای مختلف بسیج فعالیت میکنند.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام گواهی به ریاست سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون سراسر کشور، اظهار داشت: امیدواریم در دوره مسئولیت ایشان شاهد حمایت‌ها و همکاری‌های بیشتر سایر نهادها با بسیج طلاب و اساتید باشیم.

دمیرچی در پایان با بیان این که خانواده، رکن اصلی جامعه اسلامی ایرانی است، گفت: نقش بانوان در هدایت و رشد فکری و معنوی اعضای خانواده بسیار مهم و تعیین کننده می‌باشد. بنا بر این یکی از اهداف بسیج اساتید خواهران در تبیین سبک زندگی اسلامی تقویت خانواده‌ها در چهار محور تشکیل، تحکیم، تقویت و تعالی می باشد. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha