پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار روحانیون ایرانی با شیخ عبدالله جبری در لبنان

حوزه/ شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امت لبنان گفت: علما باید به خطابه اعتدالی و میانه رو پایبند باشند تا بتوانند به همبستگی و الفت میان امت دعوت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امت از حجت الاسلام محمد حسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه، شیخ عبد الواحد محمد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز و دکتر محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

اجتماع کنندگان در این دیدار با اشاره به اینکه اقدام دولت شرور آمریکا در خصوص قدس تجاوز به مقدسات و امت است، تاکید کردند: قدس پایتخت همیشگی فلسطین خواهد ماند.

شیخ خواجوی با تاکید بر اینکه اهل سنت و جماعت ایران در کمال آزادی شعائر دینی خود را برپا می کنند، تصریح کرد: با اساتید و طلاب مدارس، مؤسسات و دانشکده های دینی اهل سنت، همانند سایر مؤسسات علمی ایران تعامل می شود.

حجت الاسلام زمانی، شیخ جبری را از برنامه های حوزه علمیه قم برای ارتباط با سایر مذاهب اسلامی به خصوص الازهر مطلع کرد و گفت: حوزه علمیه به بسیاری از سؤال های علمای الازهر در خصوص شبهات و امور مبهم که شیعه امامیه به آن متهم است پاسخ داده است و این پاسخ ها از سوی مراجع تقلید بوده است.

شیخ جبری گفت: تفکر تکفیر در قرن های گذشته بوده است و همچنین کشتار همدیگر در میان برخی از جریان های اسلامی رواج داشته است اما خطر فعالیت های تکفیری موجود در عصر حاضر، بیشتر از قبل است.

وی بر ضرورت بسیج علمای دین برای مبارزه با تروریسم تکفیری و محاصره آن و آشکار کردن حقیقت اسلامی که افراطی گری را کنار می زند و با تروریسم و تعصب مبارزه می کند، تاکید کرد و گفت: علما باید به خطابه اعتدالی و میانه رو پایبند باشند تا بتوانند به همبستگی و الفت میان امت دعوت کنند.

در پایان این هیئت بر سر مزار شیخ عبد الناصر جبری حاضر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha