جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان، این هفته در خطبه نماز جمعه، مسئله اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محور سخنان خود قرار داده و بر حمایت کشور های اسلامی و عربی از آن تأکید کردند و گفتند: عزت،‌ کرامت و ایمان ما امروز در گرو فلسطین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان، این هفته در خطبه نماز جمعه، مسئله اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محور سخنان خود قرار داده و بر حمایت کشور های اسلامی و عربی از آن تأکید کردند و گفتند: عزت،‌ کرامت و ایمان ما امروز در گرو فلسطین است.

آیت الله نابلسی: آمریکا و مزدوران آن در این اقدام شکست خواهند خورد

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه، گفت: ما از اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت آمریکا به قدس، متعجب نشدیم. تا زمانی که عرب در حالت ضعف و سستی باشد، آمریکا قادر است که اقدامی بزرگ‌تر از این را انجام دهد.

وی افزود: سستی اعراب، روح شکست، خواری،‌ بی توجهی و پشت کردن به مسئله فلسطین، ما را به این نتیجه خفّت بار رسانده که امت در مقابل این همه اذیت و ظلم، ساکت می نشیند و به آن رضایت می دهند.

آیت الله نابلسی تأکید کرد: اعتماد ما به مردان مقاومت، ملت شجاع فلسطین، تمامی انسان های شریف این امت و آزادگان قهرمان و شجاع است که از هیچ‌کس غیر از خداوند نمی ترسند.

وی در پایان گفت: امروز سازمان های مختلف تلاش می کنند که خشم‌شان را از این اقدام اظهار کنند و به صورت دروغین آن را محکوم کنند اما حقیقت این است که این سازمان‌ها، به ویژه رژیم آل سعود، می خواهند از دست این مسئله و پیامدهای آن رهایی یابند ولی آمریکا و مزدوران آن در این اقدام با شکست مواجه خواهند شد.

سید فضل الله: قدس امروز نماد عزت، کرامت و ایمان ماست

سیدعلی فضل‌الله در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین حسنین(ع)، گفت: قدس بعد از اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل، وجدان، ایمان، اسلام، انسانیت و عربیت ما را فریاد می زند.

وی افزود: این اقدام در نتیجه اوضاع بسیار بد کشورهای عربی و اسلامی است که وارد درگیری های ویرانگر منطقه ای برای مبارزه با دشمن شدند و همچنین در سایه عطشِ بسیاری از کشور های عربی و اسلامی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام گرفت. ما می ترسیم که آنها در جریان فشار بر کشورهای حامل پرچم مقاومت در برابر اسرائیل و تداوم تحریم‌ها با عناوین مختلف، دست داشته باشند.

فضل‌الله تأکید کرد: ما به کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی می‌گوییم که قدس امروز نماد عزت، کرامت و ایمان شماست و شما در تیررس تمامی کسانی هستید که عزت و کرامت شما را نشانه رفته اند و گمان نکنید که با وجود این رژیم و قلدری آن، شما در امنیت هستید.

وی افزود: سختی های شما به علت وجود این رژیم است و به همین دلیل از اتخاذ موضع قاطع و کوبنده، کوتاهی نکنید و بدانید که هر سخن و راه حلی از سوی آمریکا، سراب اندر سراب است و به مصلحت ملت فلسطین و اعراب نیست.

شیخ دعموش: اقدام آمریکا، اهانت به احساسات صد ها میلیون مسلمان و مسیحی است

شیخ علی دعموش، رئیس شورای اجرایی حزب الله، در خطبه های نماز جمعه گفت: قدس یک مسئله اسلامی است و بعد از اقدام آمریکا در معرض یهودی سازی، تغییر تاریخ و نابودی هویت قرار دارد.

وی افزود: این اقدام، تجاوز به امت عربی و اسلامی و اهانت به احساسات صدها میلیون مسلمان و مسیحی است و اقدامی تحریک آمیز علیه بسیاری از کشورها و قدرت‌ها در جهان است و اگر مسلمین و اعراب با قدرت و جدّیت در مقابل آن بایستند و اقدامات عملی، حقیقی و بازدارنده انجام دهند، ترامپ از این کار عقب نشینی خواهد کرد.

شیخ دعموش، تأکید کرد: انتظار می رود کشورهای عربی و اسلامی که در چارچوب اتحادیه عرب در قاهره یا در چارچوب سازمان همکاری اسلامی در استانبول نشستی را برگزار می کنند، تصمیمی واقعی بگیرند که رژیم صهیونیستی را کنار بزنند، روابط خود را با آن قطع کنند و از ارتباط و عادی سازی روابط با اسرائیل از سوی هر کشور عربی یا اسلامی جلوگیری کرده و با هر کشوری که قدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب به رسمیت شناخت، مقابله کنند.

وی ادامه داد: باید در این نشست به آمریکا هشدار دهند که این اقدام، اشتباه و خطرناک بوده و بلکه اشتباه بزرگی در حق قدس  و مقدسات اسلامی و مسیحی آن است.

شیخ دعموش، تصریح کرد: کشورهای عربی و اسلامی برای یک‌بار هم که شده، باید از طریق اقدامات عملی ثابت کند که در رد این تصمیم جدّی است و همچین باید پیامی قوی به اسرائیل و آمریکا داده شود مبنی بر اینکه این کشورها و تمامی ملت‌های عربی و اسلامی، یهودی‌سازی قدس را نخواهد پذیرفت و دست از حمایت مقدسات آن و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین، برنخواهد داشت.

وی اشاره کرد: قدس و فلسطین تنها نخواهد ماند، به ویژه بعد از این اقدام آمریکا که ثابت شذ گزینه مقاومت راه درست است.

شیخ حبلی: ترامپ با کسب رضایت صهیونیستها رئیس جمهور شده است

شیخ صهیب حبلی در خطبه های جمعه با اشاره به اینکه اقدام ترامپ، امری طبیعی و قابل پیش‌بینی بود و اگر ترامپ، رضایت صهیونیست ها را به دست نمی آورد، به ریاست کاخ سفید نمی رسید، افزود: صهیونیست‌ها بر تمامی تصمیمات ایالات متحده که تمامی امکانات نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را در خدمت به رژیم اسرائیل به کار می گیرد، مسلط است.

وی افزود: ترامپ با این اقدام، خدمتی مجانی به محور مقاومت کرد، چراکه با این کار، اصل مذاکرات صلح را که موجب کوتاهی فلسطین در مقابل دشمن شد، زیر سؤال برد و بی نتیجه کرد.

شیخ حبلی، خواستار راه اندازی جنبش مقاومت و آزادسازی گسترده خاک فلسطین شد و به گسترده ترین جنبش همبستگی با عنوان یاری فلسطین و مسئله آن دعوت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha