شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ترامپ

حوزه/ گروهی از فعالان مدنی و سیاسی آمریکا، نسبت به حضور رئیس جمهور آمریکا در مراسم افتتاحیه موزه حقوق مدنی می‌سی‌سی‌پی شکایت کرده و تهدید کردند در صورت حضور او، مراسم را بایکوت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nbcnews، در پی اقدامات اخیر ترامپ در خصوص ترویج نژادپرستی و اسلام‌هراسی و همچنین موافقت وی در به‌رسمیت شناختن بیت المقدس «اورشلیم» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، که با خشم بین المللی بسیاری مسلمانان مواجه شد، بسیاری از فعالان مدنی و شخصیت‌های سیاسی نسبت به حضور وی در مراسم افتتاحیه یک مرکز حقوق مدنی در روز شنبه، مخالفت نشان داده و اعلام کردند در صورت حضور وی، این مراسم را بایکوت خواهند کرد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در آمریکا، از شخصیت‌های سیاسی و فعالان حقوق مدنی که ترامپ را بایکوت کرده و نسبت به حضور وی در مراسم افتتاحیه موزه حقوق مدنی می سی سی پی واکنش نشان داده بودند، حمایت کرده و دیگر شخصیت‌های ملی‌مذهبی در ایالات متحده آمریکا را به اقدام مشابه دعوت کرد.

جان لوییس، نماینده حقوق مدنی آمریکایی، گفته بود که در صورت حضور ترامپ در افتتاحیه موزه، در این مراسم حضور نخواهد یافت. وی گفت که «سیاست‌های آسیب زننده» رئیس جمهور، «اهانت» به کسانی است که میراث آنها در این موزه به نمایش درآمده‌ است.

در این میان، گروه‌های محلی و نهادهای مدنی نیز اعلام کرده بودند که در صورت حضور ترامپ در مراسم، دست به تظاهرات در مقابل موزه خواهند زد.

گفتنی است: در پی مخالفت‌های گسترده، کاخ سفید، سرانجام روز گذشته اعلام کرد که ترامپ، قرار است در یک مراسم جداگانه خصوصی شرکت کرده و در مراسم عمومی حضور نخواهد داشت.

اداره آرشیو و تاریخ می‌سی‌سی‌پی نیز اعلام کرد که ترامپ، تور جداگانه‌ای از مراسم خواهد داشت و در مراسم حضور نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha