جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام منهجی

حوزه/ کارشناس تربیتی خانواده و جوان با اشاره به این که پاسخگویی به شبهات دینی جوانان و نوجوانان نیازمند افزایش توانایی، مهارت، دانش و امکانات است، گفت: پاسخگویی به شبهات در اولویت برنامه های مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام میثم منهجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درقزوین، به وظیفه اصلی مبلغین و روحانیون در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت : ﺍﻧﺒﯿﺎء و ﺍﻭﻟﯿﺎء ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ، ﻫﺪﺍﯾﺖ و ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ و ﺩر ﻋﺼﺮ غیبت این مسئولیت بر عهده روحانیت است و  هر جا که حضور آنان پررنگ تر باشد، دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

کارشناس تربیتی خانواده افزود: پاسخگویی به شبهات دینی جوانان و نوجوانان نیازمند افزایش توانایی، مهارت، دانش و امکانات است که فعالان فرهنگی در این مسیر باید نگاه ویژه و با ذوق و علاقه وارد شوند.

وی ادامه داد: تبلیغ در شرایط کنونی سخت و حساس بود و امروز دشمنان مبانی غلط و انحرافی خود را وارد فضای خانواده های ایرانی کرد و این وضعیت تلاش مضاعف مبلغان دینی را می طلبد تا با ارتباط مستمر با عموم جامعه نسبت به توطئه‌های دشمنان روشنگری نمایند.

حجت الاسلام منهجی خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهدید های فرهنگی دشمنان باید از شیوه های جدید استفاده کنیم، امروز که هزاران شبکه ماهواره ای شبانه روزی برای تضعیف مبانی دینی ما بسیج شده اند، نباید در برابر این هجمه های سازمان یافته دشمنان منفعلانه عمل نماییم.

کارشناس تربیتی خانواده تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات دینی جوانان و نوجوانان نیازمند افزایش توانایی، مهارت، دانش و امکانات است که روحانیون و فعالان فرهنگی در این مسیر باید نگاه ویژه و با ذوق و علاقه وارد شوند.

حجت الاسلام منهجی بیان به ترویج وتقویت باورهای اسلامی در جامعه اشاره و اظهار کرد: اگر مردم به ویژه جوانان به هدف و جایگاه نماز پی ببرند آن گاه در انجام فرائض دینی کوتاهی نکرده وشبهه  دشمنان هم موفق نمی شود.

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی ویژه خانواده ها و جوانان  در خصوص موضوع نماز و نقش آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید توسط کمیته های ستاد اقامه نماز برنامه ریزی و اجرا شود و راه های دعوت به نماز و سایر فرائض دینی تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام منهجی به حضور موثر روحانیون و مبلغین حوزه های علمیه را در مراکزی مانند کمپ های ترک اعتیاد، ندامتگاه ها و دانشگاه ها را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانیون درمراکزی مانند ندامتگاه ها، کمپ های ترک اعتیاد، دانشگاه ها، مدارس، به خصوص خوابگاه های دانشجویی که این مراکز بیشتر در معرض برخی مسائل اجتماعی هستند بسیار موثر و اثرگذار است .

وی تصریح کرد: اولین و عمده ترین هدف حضور روحانی در این مکان ایجاد روحیه امید و کمک به افراد آسیب دیده در فرآیند بهبود است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha