جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 434056
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کتاب

حوزه/ کتاب « آيين بندگی » در كلام علوی، نگرشي در آخرين وصايای مولي الموحدين اميرالمومنين عليه السلام اثر ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین حاج شيخ علي مهدوی دامغاني از چاپ خارج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این کتاب برگرفته از جلسات سخنرانی حجت الاسلام مهدوی دامغانی است که در ايام شهادت حضرت اميرالمومنين (ع) با بيان شيوا و نافذ خويش به تبيين و توضيح آخرين جملات و وصاياي اول مظلوم عالم پرداختند كه بحمدالله تمام آن معارف زلال جمع آوري شده و بعد از تحقيق و پژوهش در منابع آن و مدون و منظم نمودن مطالب به زيور طبع آراسته گرديد .

لازم به ذكر است :

١-سفارشات و وصيت هاي متعددي از حضرت علي ع به دست شيعيان رسيده است ، اما اين وصيت به جهتي متمايز از ديگر فرمايشات آن حضرت ميباشد؛ زيرا در آخرين لحظات غم بار عمر شريف و با فرقي شكافته به عنوان پدري دلسوز در آخرين سخنان، تمام راه و آيين بندگي را با محتواي اعتقادي و اخلاقي و عبادي و اجتماعي ... به عنوان سرمايه اي گران بها براي امت اسلام به يادگار گذاشت .

٢- در اين كتاب قضاياي تاريخي صدر اسلام كه محل اختلاف آرا و انظار است ، سعي و همت بر آن شده كه از كتب معتبر اهل سنت مستند و نقل كرد .

٣- اين كتاب در دو بخش تقسيم بندي شده كه عمده مباحث در بخش دوم است كه شامل هجده فصل مي باشد .

كتاب آيين بندگي در اندازه وزيري و ٤٧٢ صفحه مي باشد كه توسط انتشارات دليل ما چاپ گرديده است .

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha