جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ حجت الاسلام زرینه با اشاره به جایگاه تحقیق و پژوهش، گفت: ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه، جنبش و نهضتی را می طلبد که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان نهضت تولید علم و یا جنبش نرم افزاری یاد کردند و تمام اقشار جامعه را به محقق ساختن آن فراخواندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام  محمد همایون زرینه، در جمع طلاب پژوهشگر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا به اهمیت پژوهش در جوامع بشری اشاره کرد و گفت: اگر پژوهش و روحیه پژوهشی وجود نداشت بشر از رسیدن به قله های رفیع علم و دانش باز می ماند.

وی ادامه داد: امر پژوهش آنچنان ارزشمند است که در قرآن کریم مهاجرت برای دین پژوهی سفارش زیادی شده است  و در آیه 122 سوره توبه خدای متعال می فرمایند «وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْلا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَة مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ/ چرا از هر گروهى از آنان، طایفه اى کوچ نمى کند (و طایفه اى در مدینه بماند)، تا در دین (و احکام اسلام) آگاهى یابند و به هنگام بازگشت به سوى قوم خود، آنها را بیم دهند؟! شاید (از مخالفت فرمان پروردگار) بترسند، و خوددارى کنند».

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: نتیجه فعالیت های مستمر علمی و پژوهشی باعث می شود که جامعه ای دانا، پویا و کار آمد داشته باشیم و گسترش تحقیق و پژوهش تنها راه رسیدن به قله علمی جهان امروز است و باید در این عرصه تلاش های ماندگاری صورت گیرد.

حجت الاسلام  زرینه خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه، جنبش و نهضتی را می طلبد که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان نهضت تولید علم و یا جنبش نرم افزاری یاد کردند و تمام اقشار جامعه را به محقق ساختن آن فراخواندند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha