پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی، رئیس بنیاد فرهنگی امامت و عضو گروه کلام تدوین متون درسی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، از پذیرش بیش از ۶هزارو ۶۸۰نفر از علاقه‌مندان به آموزش دوره‌های امامت‌شناسی در بنیاد فرهنگی امامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی امشب  در دومین اجلاس سالانه امامت‌پژوهان بنیاد فرهنگی امامت، اظهار کرد: این مجالس نقطه عطفی برای توجه بیشتر به وظایف و مسئولیت‌ها و عرصه ای برای اهتمام وافر به عرضه پاسخ‌های معرفتی به جامعه انسانی و اسلامی است.

وی در ادامه به بخشی از برنامه های بنیاد فرهنگی امامت در یک سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این بنیاد بر روی تربیت استادان، طلاب، مبلغان و اصحاب فرهنگ در عرصه امامت پژوهی تمرکز کرده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین سبحانی با اشاره به اینکه فعالیت های آموزشی بنیاد فرهنگی امامت، شامل دو بخش است،‌ تصریح کرد: در طی ده سال ‌فعالیت بنیاد فرهنگی امامت، یازده دوره سطح سه امامت و 135 دوره آموزش های عمومی و سطح مقدمات برگزار شده است.

وی، به پذیرش بیش از ۶هزارو۶۸۰نفر از علاقه‌مندان به آموزش دوره های امامت‌شناسی در بنیاد فرهنگی امامت اشاره کرد و افزود: امامت‌پژوهان مرکز تخصصی امامت، در حوزه های مختلف آموزشی ورود کرده و ضمن تألیف آثار در عرصه های پژوهشی، توسعه عرصه های فرهنگی را هدف‌گذاری کرده اند.

وی، نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) در میان جوامع اسلامی را از مهم‌ترین وظایف این بنیاد عنوان کرد و ابراز داشت: بنیاد فرهنگی امامت در نمایشگاه های رسمی و محافل علمی و فرهنگی حضوری پررنگ و فعال دارد؛ همچنین برنامه های مختلفی را به منظور تربیت و آموزش پاسخگویان دینی حاضر در حرم رضوی و حرم حضرت معصومه(س) برگزار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، به فعالیت های رسانه ای بنیاد فرهنگی امامت نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این بنیاد فرهنگی، همکاری های نزدیک و هدفمندی را برای عرضه فعالیت های امامت‌پژوهی در دستور کار قرار داده است.

مدیر بنیاد فرهنگی امامت، عرصه کودکان و نوجوانان را یکی از اولویت های فعالیتی بنیاد فرهنگی امامت عنوان کرد و ابراز داشت: نسل جوان کنونی با توجه به گستره تهاجمات فرهنگی و عقیدتی با آسیب های بی شماری مواجه است که باید اقدامات جدی‌تری در این حوزه صورت گیرد.

وی، دهه ولایت و کرامت در تابستان سال آینده را یکی از بسترهای مهم برای نشر معارف اهل‌بیتی(ع) در میان خانواده های ایرانیان عنوان کرد و ابراز داشت: بنیاد فرهنگی امامت یکی از نتایج ظرفیت‌هایی است که توسط بزرگان دینی ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در پایان، ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری دبیرخانه کنگره بزرگان امامت‌پژوه، بر همکاری روز افزون امامت‌پژوهان و پژوهشگران جوان در این عرصه تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha