جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی

امام جمعه همدان گفت: همانطوری که افراد گوشی موبایل خود را دائما به منبع تغذیه وصل می کنند تا قادر به استفاده و بهره از آن باشند، انسان نیز همانند آن دستگاه با اتصال به خداوند از طریق نماز می تواند از زندگی خود بهره درست را ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی که در استانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به نماز، اظهارداشت: بالاترین درجه جفا در حق نماز تمسخر آن است، اگر انسان بتواند حقیقت نماز را درک کند به مقامی خواهد رسید که تمام فرشتگان به حال آن قبطه خواهند خورد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای با وجود اقامه نماز آن را ضایع می کنند که عمل آنان همانند مادری است که نه ماه بچه خود را تحمل کرده اما در ماه آخر بچه اش را سقط می کند.

امام جمعه همدان نماز را اصلی ترین نمود بندگی توصیف کرد و گفت: درک واقعیت نماز زمانی ممکن است که شخص با رعایت آداب نماز و نمایش عجز بنده در مقابل خداوند توانا به نماز می ایستد.

وی به نحوه صحیح نماز خواندن نیز اشاره کرد و گفت: در مقام بندگی باید همانند صلابت تنه درختی تنومند که بعد از بریده شدن به زمین می خورد بنده نیز به رکوع و سجود بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش طلاب و مبلغان دین در ترویج فرهنگ نماز گفت: نماز ۴ هزار حدود دارد که طلاب باید در این زمینه وارد شوند و به مطالعه و روشنگری نسبت به آن بپردازند.

وی نماز برای انسان را همانند منبع تغزیه برای وسایل دیگر دانست و گفت: افراد گوشی موبایل خودشان را دائما به منبع تغذیه وصل می کنند تا بتوانند از دستگاه خود بهره ببرند، انسان نیز همانند آن دستگاه با اتصال به خداوند از طریق نماز می تواند از زندگی خود بهره درست را ببرد.

آیت الله طه محمدی بهترین راه ارتباط با خداوند را اقامه نماز دانست و گفت: علما و بزرگان دین در مواقع سختی تنها راهی که برای حل مشکلاتشان استفاده می کردند نماز بوده است.

وی نماز را ابزاری همه فن حریف تعبیر کرد و گفت: چرا وقتی مولای ما حضرت علی(ع) به نماز آن قدر توجه داشت که آن را در اصل قرار داده بود ما بندگان به آن بی توجه هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha