جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: هرچند فضای مجازی آسیب هایی در بردارد، اما با مدیریت درست، حضور جدی و فرصت سازی می توانیم آن را به یک اهرم قدرتمند و فرصت برای خانواده ها تبدیل کنیم و زمانی که پیوند نماز و فضای مجازی برقرار شود همان فضای تهدید آور برای جهانیان تبدیل به فرصت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: با مدیریت فضای مجازی می توانیم ضمن کاهش تهدید این فضا، از این فرصت برای ترویج نماز و احکام دینی استفاده کنیم.

وی با بیان این که امکان ندارد که نماز اقامه شود و بدی در کنار نماز انجام شود، افزود: وقتی که انسان از نماز حفاظت کند و آن را درست بجای آورد نماز هم از انسان حفاظت خواهد کرد و هیچ معصیت و بدی با نماز جمع نخواهد شد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مسئولین استان باید با ارزیابی مداوم، نمره اقامه نماز استان را افزایش دهند و اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم حالا باید بیان شود که در این سالها نمره اقامه نماز در شهر و محله ما به چه میزان افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: هرچند فضای مجازی آسیب هایی در بردارد، اما با مدیریت درست، حضور جدی و فرصت سازی می توانیم آن را به یک اهرم قدرتمند و فرصت برای خانواده ها تبدیل کنیم. زمانی که پیوند نماز و فضای مجازی برقرار شود همان فضای تهدید آور برای جهانیان تبدیل به فرصت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: در نمونه های مختلف دیدیم که استفاده از فضای محازی در بیدار گری کشورهای منطقه چقدر تاثیر داشته است و نمازگزاران باید بسیج شوند در معرکه جنگ فضای مجازی وارد شوند، زیرا قطعا می توان از ظرفیت های این بخش استفاده مفیدتری کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین یادآورشد: نماز موجب رفع آلودگی و کاهش آسیب های اجتماعی می شود و کسی که بتواند با این دید از ظرفیتهای فضای مجازی استفاده کند موجب جذب خیر و استفاده مفید از این فضا خواهد شد.

وی با بیان این که آرامش و احساس امنیت از موهبت های نماز است که سبب شده نسخه شفابخش همه بیماری ها در ذکر و یاد خدا باشد ونماز مهم ترین شکل از ذکر و یاد خداست، گفت: پیشنهاد می کنیم در قزوین تحولی در حوزه نماز ایجاد کنیم و برای ترویج فرهنگ اقامه نماز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای مدیریتی استان ما خیلی بهتر از گذشته شده و در حوزه نماز کارهای خوبی صورت گرفته که امیدواریم تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در قزوین در پایان افزود: نماز نشان وحدت است و مسلمانان در نماز برای یکدیگر سلامت و وحدت و منفعت آرزو می کنند و امیدواریم تاثیر واقعی نماز در جامعه دیده شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha