شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد تقی سبحانی

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی امامت گفت: امروز خوشبختانه برج‌وباروی تکفیری‌ها در دنیا شکسته است و کسانی که حاضر نبودند، هیچ‌گونه حرفی را از شیعه بشنوند، امروز برای شنیدن منطق شیعه اعلام آمادگی می کنند و این، مسئولیت‌های ما را سنگین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی امروز در سلسله نشست های علمی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه در مصلی قدس با عنوان «بایسته های پژوهشی در حوزه امامت» گفت: امروز ما در وضعیت حساسی قرار داریم و باید مسئله امامت را دقیق و عالمانه و به همراه ادبیات مناسب مطرح کرد و نباید از بیان این مسئله مهم شرمسار بود.

وی افزود: باید به همگان اعلام کنیم، اگر قرار است ساختار و نظامی شکل بگیرد که همه سعادت دنیا و آخرت بشر را تأمین کند، تنها بر اساس امامت و حول انسان کامل امکان‌پذیر خواهد بود و بدون این امر، چنین نظامی هرگز شکل نخواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امتیاز تشیع به امامت است، افزود: امروز در دوره ای هستیم که شیعه با همه ظرفیتش به میدان آمده است و هرگونه کنار گذاشتن این اصل اساسی، با حضور علمی و فرهنگی و هویت دقیق شیعی در دنیا منافات دارد.

مدیر بنیادامامت افزود: ما باید خود سعی کنیم که شیعه را معرفی کنیم، اما متأسفانه امروزه تشیع یا توسط سلفی ها معرفی می شود یا توسط مستشرقین غربی؛ لذا، باید سعی کنیم که خود حوزه و تشیع، به معرفی شیعه بپردازد.

مدیر بنیاد امامت با بیان اینکه معرفی تشیع به دنیا تنها از طریق امامت و تبیین این اصل اساسی امکان‌پذیر است، گفت: چگونه می شود بدون امامت، اسلام اصیل و ناب را به دنیا معرفی کرد و حال آنکه عنصر اساسی وحدت آفرین، اصل امامت است و این سخن به تعبیرات مختلف در لسان اهل‌بیت(ع) آمده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین سبحانی با بیان اینکه باید ایران اسلامی پایگاه معرفی شیعه در جهان باشد، گفت: تشیع بدون امامت در هیچ کجا شناخته شده نیست و چقدر خوب و شایسته است که حوزه و ایران اسلامی پایگاه معرفی شیعه در جهان باشد. ما باید متوجه این نکته باشیم که طرح مسئله امامت، یعنی چتری که در ذیل آن می توانیم همه معارف خود را معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه خوشبختانه برج‌وباروی تکفیری‌ها در دنیا شکسته است و کسانی که تا دیروز هیچ‌گونه حرفی از شیعه را گوش نمی‌دادند، امروز کم‌کم پنبه‌ها را از گوش خود در می‌آورند و برای شنیدن منطق شیعه، اعلام آمادگی می‌کنند. این امر مسئولیت‌های ما را سنگین می‌کند که بتوانیم مطابق فهم و نیاز آنان، مکتب شیعه را معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha