جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره علاه حلی

حوزه/ دبیر دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی(ره) استان بوشهر گفت: تعداد ۳۱۹ مقاله از مدارس علمیه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۲۱۷ مقاله مربوط به خواهران و ۱۰۲مقاله مربوط به برادران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیین اختتامیه دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی(ره) استان بوشهر، امروز با حضور طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران و برادران،در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام حسین فقیه، دبیر سومین جشنواره علامه حلی(ره) استان بوشهر در این مراسم، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج پژوهش در مدارس علمیه استان عنوان کرد و گفت: تعداد 319 مقاله از مدارس علمیه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 217 مقاله مربوط به خواهران و 102مقاله مربوط به برادران است. از تعداد 319 مقاله 14 اثر به عنوان برترین های دومین جشنواره علامه حلی انتخاب شدند.

وی برگزاری کرسی های نظریه پردازی را به عنوان گامی بزرگی برای وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: برگزاری این جشنواره های پژوهشی قدمی بزرگ برای وحدت میان حوزه و دانشگاه است و امیدواریم در آینده بتوانیم پژوهش های بین رشته ای را عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری نیز در این مراسم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و توصیه های ایشان در امر پژوهش، بر ضرورت سازماندهی تحقیقات در حوزه تاکید کرد و افزود: در حوزه های علمیه کارهای تحقیقاتی به صورت افرادی بوده است، اما اگر کار دسته جمعی باشد، قطعاً آن پژوهش از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر همچنین بر ضرورت استفاده از ابزارهای نو تاکید کرد و افزود: این موضوع تا حدودی جا افتاده است و در حال حاضر شاهدیم که برای انجام تحقیق تنها به کتابخانه مراجعه نمی شود چراکه این کار زمان بر است.

گفتنی است، در این مراسم از طلاب و روحانیانی که آثار آنها به عنوان آثار برتر شناخته شده است، تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha