سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله العظمی  نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: هیچ علمی به مانند فقه جواهری سخت و مشکل نیست گفتند: برای یاد گیری فقه آل الله لازم است درست درس خواند تا به عمق مباحث فقهی رسید.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش ازظهر امروز در دیدار آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، معاونین، مسئولین و طلاب شرکت کننده در اختتامیه پنجمین المپیاد علمی حوزه های علمیه کشور از زحمات مدیر حوزه های علمیه که برای تعالی حوزه تلاش می کنند، تشکر وقدر دانی کردند و گفتند: حوزه بعد از تأسیس، توانست عالمان زیادی را در موضوعات مختلف اخلاقی، سیاسی و فرهنگی پرورش دهد و علمای ربانی هم بعد از پرورش خود توانستند خدمت های فراوانی به دین و جامعه اسلامی کنند. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه فقه شیعه، فقه خاصی است و هیچ مذهبی چنین فقهی ندارد، افزودند: دلیل برتری و خاص بودن آن این است که انسان را به خدا می رساند.

معظم له بیان داشتند: در طول تاریخ حوزه های علمیه و جامعه اسلامی شاهد اثر گذاری علمای ربانی زیادی بوده که دنبال احیاء امر الهی، ترویج دین و مبانی معرفتی و اخلاقی بوده اند.

 ایشان با بیان اینکه طلبگی راه راحتی نیست و برای عالم شدن و اثرگذاری در دو جایگاه علمی و تهذیبی زحمات زیادی لازم است کشید و سختی ها  را تحمل کرد، اظهارداشتند:  طلبگی اصولی و شروطی دارد از جمله شروط آن، ترقی اخلاص، تهذیب نفس، داشتن اراده و همت بلند است.  

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امام راحل فقیه و عالمی که در همین حجره ها به رشد علمی و اخلاقی رسیدند و توانستند انقلاب را به جهان صادر کنند.

معظم له با بیان اینکه هیچ علمی به مانند فقه جواهری سخت و مشکل نیست گفتند: برای یاد گیری فقه آل الله لازم است، درست درس خواند تا به عمق مباحث  فقهی رسید.

 ایشان با بیان اینکه بصیرت و دشمن شناسی ازمسائل مهم در دوران اخیر است و هر طلبه ای لازم است دشمن شناس، آگاه به زمانه و با بصیرت باشد، افزودند: اگر طلبه ای دارای این خصوصیات باشد فرد موفقی در جامعه خواهد بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید قدر فرصت ها را دانست و برای احیاء دین تلاش کرد، برشب زنده داری و احیاء حوزه ها در مباحث علمی و اخلاقی تاکید کردند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha