جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر راشد الراشد

حوزه/ دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرینی گفت: نمی پذیریم که خون شهدایمان برگی از برگه های معاملات سیاسی تلقی شود و دستمایه ابتذال سیاسی قرار گیرد و بر این باوریم که هر گونه راه حل بحران حکومت آل خلیفه با حفظ و صیانت از خون شهدا آغاز و با قصاص قاتلان شهدا پایان می یابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز شهید در بحرین، هر سال در سالروز شهادت «هانی خمیس» و «هانی الوسطی» نخستین شهدای انتفاضه 1994 بحرین برگزار می شود و در حالیکه مردم بحرین هر ساله روز شهید را گرامی می دارند، رژیم آل خلیفه و طرفدارانش، این روز را به عنوان روز ملی بحرین که روز به قدرت رسیدن حاکم این کشور است، جشن می‌گیرند.

دکتر راشد الراشد، فعال سیاسی بحرینی در خصوص اهمیت خون شهدا و پایبندی انقلابیون بحرینی به خون برادران و خواهرانشان در راه تحقق عدالت و دموکراسی در کشورشان با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به گفت‌وگو پرداخت.

این فعال سیاسی بحرینی با اشاره به سوء استفاده سیاسی از خون شهدای بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل «حوزه» گفت: اینکه خون شهدا ورقی از اوراق معاملات سیاسی است را نمی پذیریم و هر راه حل بحران حکومت آل خلیفه با حفظ و صیانت از خون شهدا و قصاص دشمنان آنها آغاز و پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: روز شهدا  امسال نیز با شکوه برگزار شد و یادی می کنیم از کسانی که جانشان را فدای ما کردند، تا برای قدردانی از آنان بایستیم و در برابر ارواح پاکشان سر تعظیم فرود آوریم. و وفاداریم به خون همه شهدای طاهرمان که جان خود را به خاطر دفاع از عزت و آزادی و شرف و کرامت ما فدا کردند.

  شهدای بحرین برای تحقق حکومتی عزتمند خونشان را اهدا کردند

کارشناس بحرینی با بیان اهداف شهدای بحرین در تحقق آرمان بزرگشان گفت: یاد شهیدان در سالگردشان که روزی فرخنده و ملی است و به یمن عطای راسخ این روز در راه شکستن زنجیرها را گرامی می داریم،چراکه آنها برای تحقق حکومتی عزتمند جان خود را فدا کردند و  ارزشمندترین وعزیزترین روز در دلهایمان خواهد بود، و این روز بزرگترین روز ملی در آسمان کشور است.  

وی با ادای دین به محضر شهدای بحرین ادامه داد:  بایستی برای شهیدان راه فداکاری برای کرامت و آزادی با هرچه در توان داریم، سرتعظیم فرودآوریم وبه سمت آرامگاهایشان قدم برداریم تا روح عزت در ما بدمد و روح جوانمردی در وجودمان ریشه کند و مطیع و تسلیم طاغوت نشویم.

خون شهدا نماد ملی برای بحرین است

دکتر راشد با بیان اینکه می دانیم بر گردن ما امانت بزرگی در حفظ و صیانت خون شهدا قرار دارد، افزود: با ارزش ترین وگرانبها ترین چیزها را در راه شهدا فدا می کنیم ، همچنان که ضد تمام تلاش هایی که به دنبال محو ایثارگری های آنها از یاد ما تحت عناوین مختلف است، تلاش می کنیم، اما خون های پاک شهدا بزرگترین نشان در خاطر ملی ما و بزرگترین رمز و نماد برای ما است.

فعال بحرینی خاطر نشان کرد: باید به تمام جهان اعلام کنیم که ما شهیدانمان را تنها نخواهیم گذاشت و در راه آنچه که آنان جان خود را فدا کردند، قدم می گذاریم تا به اذن خداوند اهداف آنها تحقق یابد. ما بحرینی ها به همه جهان اطرافمان این اطمینان را می دهیم که پایبند به خون شهیدان خواهیم بود، به خصوص در اعتلای پرچمشان در راه آزادی و همچنین با خون شهدا عهد و پیمان می بندیم  که این موضوع همواره برای ما در همه پرونده های ملی اولویت خواهد داشت و قصاص قاتلان آنها را مطالبه خواهیم کرد و در حقیقت نمی‌پذیریم که خون شهدایمان برگه ای از برگه های معاملات سیاسی تلقی شود و دستمایه ابتذال سیاسی قرار گیرد و هر گونه راه حل بحران حکومت با حفظ و صیانت از خون شهدا و قصاص قاتلان شهدا آغاز و پایان می یابد.

کارشناس بحرینی در پایان گفت: خون شهدای ما امانتی است بر گردن ما و همگی دعا می کنیم که مناسبت عید ملی جایگاهی بزرگ تراز امروز پیدا کند تا در چنین ایامی به خون پاک شهدا وفادار باشیم و پیمان ببندیم برای نابودی ظلم و از بین بردن دیکتاتوری آل خلیفه و استبداد ،و ساختن کشورمان و کرامت را انتخاب می کنیم تا در بحرین آزادی و عدالت تحقق یابد و وطنمان خالی از ظلم و  آزار و ستم شود.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha