جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که متأسفانه برخی ها در کشور تلاش می کنند تا مسأله فتنه به طور کلی از ادبیات سیاسی کشور پاک شود، بیان داشت: این عده منافع سیاسی و حزبی خود را در خطر می بینند و به همین دلیل تلاش می کنند تا پرونده فتنه ۸۸ به طور کامل بسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام قلی پور، امام جمعه بابلسر، بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت حماسه ۹دی این شهرستان با بيان اینکه حماسه نهم دی‌ماه، حماسه‌ای عظيم و ماندگار در تاريخ ايران اسلامی بود، گفت: آن حماسه ماندگار پس از فتنه گری های دشمنان، روح جديدي را در کالبد انقلاب اسلامی دميد.

وی با بیان اینکه حماسه نهم‌ دی نقطه عطفی در تاريخ انقلاب اسلامی محسوب می شود و بايد طليعه آن را هر سال روشن نگه داريم، افزود: نهم دی حماسه‌ای جاويد است كه در آن ملت شريف ايران خروشيدند و با بصيرت در راه تحقق اهداف نظام اسلامی اموج فتنه را با تأسی از سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) در هم شكستند و كشتی انقلاب را با حركت خودشان به ساحل امن رهنمون كردند.

حجت الاسلام قلی پور با بيان اينکه حماسه نهم دی ماه، برگ زرين حماسه حضور مردم در دفاع از ارزش‌هاي انقلاب اسلامی است، افزود: ملّت ايران در نهم دی ماه سال ۸۸ با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بيعت دوباره با آرمان‌های امام خمينی(ره) و مقام معظّم رهبری حماسه‌ای جاودان و به ياد ماندنی را در تاريخ انقلاب رقم زدند.

وی به بصيرت و هوشياری مردم در حماسه نهم دی ماه اشاره کرد و بيان داشت: دشمنان انقلاب و اسلام با نقشه‌های شوم خود درصدد ايجاد شکاف در باورها، انديشه‌ها و اعتقادات انقلابي و دينی مردم بودند و فتنه گران را دستاويز افکار خود کرده بودند، اما ملت بزرگ و هوشيار ايران اسلامی اين خطر را به فرصت تبديل و با حضور حماسه ساز خود از اين فرصت به نحو شايسته استفاده کرد و خواب دشمن را آشفته ساخت.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه سال۸۸، بصیرت خود را به رخ جهانیان کشیدند، افزود: بصيرت نعمت بزرگ خدادادی است که ذات اقدس الهی به بندگان مقرب خودش عنايت می کند تا بتوانند با اين چراغ روشن مسير مستقيم را خوب بپيمايند.

وی با اشاره به اینکه انسان های با بصيرت فريب نمی خورند و افراد بی بصيرت هستند که دچار لغزش و شکست می شوند، خاطرنشان کرد: نمونه این بی بصیرتی را در فتنه۸۸ به وضوح دیدیم که متأسفانه بعضی ها در آن جریان دچار لغزش شدند، اما در مقابل، مردم با بصيرت با آن حضور پرشور و میلیونی خود در نهم دی ۸۸، پاسخ محکمی به هتاکان مقدسات اسلام و ارزش های دينی دادند.

امام جمعه بابلسر همچنین گفت: حماسه نهم دی‌ ماه حادثه ای از جنس عاشورا و نماد عشق مردم به ولايت فقيه و انقلاب اسلامی بود و بايد اين حماسه را برای هميشه زنده نگه داريم.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: مردم در حماسه نهم دی به تبعيت از ولايت فقيه کار را تمام کردند و چنان سيلی محکمی بر دهان فتنه گران زدند که ديگر نتوانستند در مقابل نظام کمر راست کنند.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متأسفانه بعضی‌ها در کشور تلاش می کنند تا مسئله فتنه به طور کلی از ادبیات سیاسی کشور پاک شود، بیان داشت: این عده منافع سیاسی و حزبی خود را در خطر می بینند و به همین دلیل تلاش می کنند تا پرونده فتنه ۸۸ به طور کامل بسته شود.

حجت الاسلام قلی پور با بیان اینکه فتنه گران در جریان فتنه سال ۸۸ خسارت جدی را به کشورمان وارد کردند، گفت: به همین راحتی نمی توان از آن خطا و اشتباه بزرگ فتنه گران گذشت.

وی با بيان اينکه در حماسه نهم دی تجديد حيات انقلاب اسلامي را نظاره‌گر بوديم، ادامه داد: رخ‌نمايی بصيرت مردم در اين روز موجب شده که تعظيم اين روز به منزله تعظيم شعاير دينی باشد.

امام جمعه بابلسر با بيان اينکه منافقان، بدخواهان و فتنه گران، هميشه منتظر ضربه زدن به نظام و انقلاب با غبارآلود کردن و مسموم ساختن فضا در غبار فتنه هستند، گفت: در فتنه ۸۸، باطل در سايه حق جلوه نمود و حاميان فتنه و فتنه گران به بهانه گرفتن حق و رأی مردم به دنبال کسب مطامع شخصی و قدرت بودند.

حجت الاسلام قلی پور در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم پاسداشت حماسه نهم دی امسال در سراسر کشور تأکید کرد و افزود: همه مسئولان باید برای گرامیداشت این روز تاریخی به میدان بیایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha